Nyårslöften

Gud vad tomt det ekar här. Har jullov just nu så självfallet sitter jag och pluggar. Tänkte hoppa in här en snabbis oh berätta att det nog inte kommer en resumé från året som gott eller liknande. Ni vet vad jag har gjort liksom. Kanske berättar sen om jag får lust.
 
Däremot så tänkte jag avslöja mina nyårslöften för 2013. Många klassiker som alltid!
 
  • Träna mer. Håller aldrig det här löftet men nu jäklar. Har liksom köpt ett träningskort för 3000 så jag MÅSTE använa det. Tänker även ta tag i lite med promenader som pluggpaus. Lufta kroppen och hjärnan på samma gång.
  • Äta bättre. Suta småsnaska godis i veckorna och istället ha en dag i veckan då jag får ät vad jag vill. Kanske fredag eller lördag? Ät bättre frukost och sluta äta så mycket mackor. Fortsätta vara duktig med att laga mycket mat med sallad till som jag gör nu och fortsätta med att ta med matlåda till skolan. Äta mera frukt!
  • Blogga mer! Har äntligen köpt en telefon med en respektabel kamera så nu borde det bli lite bättre med bilder. Tänker också försöka koppla instagram och twitter hit till bloggen för där uppdaterar jag lite mer. Och så måste jag sluta ljuga om att jag ska blogga och iställett bara göra det.
  • Lägga mig och sova tidigare. Har haft som dålig ovana att nästan aldrig lägga mig innan midnatt, även om jag ska upp vid 6. Måste bli bättre på det. Mer sömn = piggare Josefine = bättre studier och ett bättre humör.
  • Plugga bättre. Var mer sträng med självdiciplinen och ta riktiga pauser istället för att smålulla medans jag pluggar (som jag gör nu...). Sitta mer i skolan och plugga för jag vet att jag är mer aktiv om jag sitter där och inte hela tiden lockas av att göra nått annat.
  • Träffa mer vänner. Grey's Anatomy kan jag kolla på en annan gång!
  • Göra mer smarta inköp. Gäller både mat och kläder och annat. Tänk efter före!
Det var nog allt tror jag. Tror ni jag kommer hålla allt?
Önska mig lycka till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0