Dag 07 – Ett ögonblick

Tänkte ta det här ögonblicket och dela med mig av en supergod maträtt som jag äter ganska så ofta. Det blir typ 6 portioner så jag får masor med matlådor! Varning för lite nasty bilder, men 1)  jag har inte photoshop och 2) jag är inne i en intensiv tentaperiod så har inte så mycket tid att fixa med bilder. Jag ger er pastagratäng!
 
Min pastagratäng är faktiskt från ett recept jag hittade på baksidan av en sopppåse. Men det receptet innehöll inte så mycket så jag har lagt till en massa annat gott!
 
 
Jag använder mig av en Ost&Broccoli soppa men tycker att det är alldelles för lite broccoli i, så jag adderar lite mer. Jag börjar såklart med att koka pastan och broccolin.
 
 
Jag vet att spisen ser äcklig ut, men det var inte jag som äcklade ner den och inte heller min städvecka...
 
 
Jag hade lite färska champinjoner i kylskåpet så dessa tog jag och stekte med lite vitlök.
 
 
Dags för soppan! Den görs på samma sätt som om man ska äta den som soppa, men med mindre vatten och crème fraiche istället för mjölk.
 
 
Pastan läggs i botten på en ungsform.
 
 
Därefter fyller jag på med svampen och broccolin (som jag har skurit i lite mindre bitar).
 
 
Enligt receptet ska man ha tärnat fläsk, men jag kör bacon för det är billigare! Den här dagen hade jag lite bönor i kylskåpet så jag slängde på dem också.
 
 
Häll över soppan och strö över lite ost innan den åker in i ugnen i cirka 20 min.
 
 
Gjorde en sallad till och voilá, hur gott som helst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0