The big secret!

Så då var det väl dags att berätta vad jag håller hus nuförtiden. Jag har faktiskt skrivit det redan i presentationen som ni kan se under bilden till vänster. Men det är faktiskt så att jag äntligen packat ihop mina saker och flyttat hemifrån. Hela vägen till Uppala gick flyttlasset. In i ett litet rum på 13 kvadrat. Jag har flyttat hemifrån, till en annan stad, helt själv. Eller helt själv är jag kanske inte eftersom majoriteten av mina vänner faktiskt bor i den här staden. N, S och L är ju bosatta här sedan tidigare. Skönt!! Jag behöver männsiskor som känner mig utan och innan ibland. Men egentligen har jag ju flyttat själv. Det är bara jag som sover i min säng och det är bara jag som lagar mat, till mig själv. Jag handlar själv och cyklar ensam överallt, på alla utflykter jag tar för mig.
 
Vad gör jag här då? Jo jag pluggar ju såklart. Sökte in till en massa olika program i våras och kom in på mitt förstahandsval, apotekarprogrammet. Coolt va!!? Apotekarprogrammet är fem år och jag har gått tre veckor, men det är igång iallafall. Och det känns bra att vara tillbaka i skolan igen. På riktigt. Dagarna fylls med föreläsningar och läsande och skrivande. (Det kanske är tur att jag bor själv...) Men jag tycker faktiskt att det är roligt att plugga så jag klagar inte. Det är intressant. Och det känns ännu mer spännande när jag tänker på att jag faktiskt utbildar mig till något riktigt vettigt och viktigt. Jag kommer behövas när jag är klar och det är sporre i sidan bara det.
 
Nu ska jag sätta mig och planera mitt tentaplugg. Lämnade in mitt första pm för ett tag sen och om nästan två veckor är det första tentan. Och jag kommer ha mycket besök den närmaste tiden så det gäller att sätta igång direkt. Det är ju fredag ändå och jag är ledig. Perfekt tid att plugga!
 
Vi hörs lite senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0