Tummen upp för Uppsala och helgjobb

Det blev inget bloggande igår som ni märkte. Hämtade upp Fredrik påvägen hem så vi fick hänga lite i helgen iallafall. Mamma förljde inte med igår, hon vaknade upp med världens illamående så hon stannad hemma och kurerade sig. Jag och syster hoppade däremot in i bilen och styrde mot Uppis. Efter en del felkörningar kom vi tillslut fram till centrum och shoppingen kunde börja. Efter åtta timmar var vi lagom trötta och åkte hemmåt med massor med kassar. Jag hade flest såklart. Hon med minst pengar handlar mest, som vanligt. Hade faktiskt tänkt visa upp vad jag köpte, men nu är det mörkt ute och jag har en dålig kamera, så jag gör det imorron eller på måndag istället. Men det är en hel del saker, det kan jag lova.

Idag var det bara till att kliva upp 05.30 och åka iväg till jobbet. Det är ett stort gäng som bor ute på Tofta just nu så dte är mycket att göra, även på lördag morgon. Jag har absolut inget emot att jobba helger, jag tjänar mer och set känns skönt att få lugna helger. Ser fram emot några veckor utan alkohol och festande faktiskt. Det enda jobbiga är väl de tidiga mornarna, jag hatar att gå upp tidigt! Mitt humör är inte det bästa vid den tiden på dygnet heller. Det finns det folk som vet...

Men som sagt, jag går lätt upp tidigt för att få jobba. Nu ska jag nog mysa ner mig i sängen och kolla på en film medans jag väntar på Freddie. Han är och firar en kompis som fyller 21 så han kommer nog sent. Men jag väntar, börjar inte förän 9.00 imorron. Sovmorgon!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0