Tidagen den 4 januari

Tisdag förra veckan hade jag, mamma och sis bestämt oss för att umgås. Vi hade bokat en bana på bowlingen och sen skulle vi gå och käka nånstans. Vart hade vi inte bestämt. Vid 18.30 klev vi in i bowlinghallen och en timme bokstavligt flög iväg. Det är ju riktigt roligt att bowla. En sån där sak som man aldrig gör och man vet inte varför. Man behöver inte gå dit en fredag eller lördagkväll. En veckodag funkar lika bra, plus att det är mindre folk. Anyhow, jag förlorade. Mamma vann och syrran fick mest strikes. Efter bowlingen gick vi till Church Street och fick bord efter 8 minuter. Där kan man väl inte boka bord har jag för mig, men vi hade tur. Och maten där är ju såååå god. Jag åt Ribs and Chicken platter med filled potatoe skins. Jag dog lite när jag tog den första tuggan. Min saknad efter amerikansk mat var stor och den blev bara större när maten var slut. Jag gillade inte maten när jag befann mig i usa, men nu när jag är hemma vill jag bara ha mer och mer och mer. Tog en iced tea att dricka och trodde jag skulle få nått som liknade amerikanarnas. Men nej, det var knappt god. Typ vatten med frukter i. Stor besvikelse! Men maten och sällskapet vägde upp det rejält. Tack för en trevlig kväll!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0