Extraknäck

Jag har under hela mitt liv som jag gått i skolan, föredragit ett ämne före alla andra, och det är matte. Ämnet som alla andra hatar har alltid varit det jag jobbat extra mycket med, det som jag kunde sitta och göra utan att tröttna osv. Fruktansvärt nördigt, jag vet, men jag tycker det är roligt. Nu när jag inte längre går i skolan får jag inte längre räkna nå matte. Fruktansvärt jobbigt läge. Hur löser man då detta? Jo man extraknäcker som mattelärare på fritiden. Min student heter just nu Mopis och vi träffas några gånger innan hennes matteprov. Jag tycker att det är ganska roligt. Man får gå igenom gammal matte som jag läst förr och 90% av gångerna är det så grymt lätt. Men att lära ut matte är mer än att bara kunna räkna och förstå, man måste även kunna förklara och lära ut. Det svåra men dte när man är "duktig" på matte, är att man kan ibland förklara i för svåra termer. Inga problem för mig. Jag kan prata på vilket språk ni vill. Sen så är jag billig också. Jag tar oftast betalt i mat. Så vill ni ha hjälp med matten, laga en riktigt god måltid och ring mig. Jag kommer direkt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0