Fysik A

Jag har pratat lite luddigt om det, och de flesta av er som känner mig privat vet redan om det, men jag tänkte ta det en gång till. I måndags började jag min första och förhoppningsvis enda Komvux-kurs. Jag ska under hela terminen läsa Fysik A och kommer ha lektioner tre gånger i veckan. Måndag, tisdag och torsdag kommer jag sitta i P2-227 tillsammans med ungeför 20 andra personer och läsa om allt som hör fysiken till. Tråkigt, jobbigt och fruktansvärt ointressant. Och, jag har faktiskt redan läst den kursen. Men pga av vissa omständigheter (läs: En otroligt envis och dålig gymnasielärare) så måste jag göra det igen. Lite tråkigt men ändå ganska skönt. Allt vi går igenom känner jag igen sen förr så jag hoppas det ska underlätta lite. Jag tycker att fysik är väldigt svårt och mitt lackande intresse gör ju inte saken bättre. Menmen, det är bara till sommaren, och på plussidan så får jag ju en mjukstart med pluggandet. Jag planerar ju att fortsätta med det i höst. Dit längtar jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0