Dag 06 / Mina syskon

Jag har en syster. En lillasyster som börjar bli stor. Hon heter Therese Elisabeth Glad och är hela 17 år. Hon pluggar IT Media på John Bauer-gymnasiet och hon har gått halva tiden. Hon kallas för Tessan med i bloggen går hon under namnet sis eller lilsis. Jag och syrran står väl varandra ganska nära skulle jag tro. Vi tjaffsar aldrig och har aldrig gjort det heller. Inte så att vi alltid kommer överens, tvärtom så tycker vi ofta olika. Men vi lyckas på nått sätt alltid lösa allt iallafall. Det är väl kanske de senaste tre åren eller nått som vi har blivit mer kompisar än syskon, vilket är kul!
När jag var i USA var det syrran jag saknade mest av alla. Förutom mina närmsta tjejkompisar. Att se henne på flygplatsen i Los Angeles var helt sjukt. Jag har aldrig blivit så glad förr tror jag. Syrran är en person som man kan vara hur dryg som helst på och det är okej. Sånt gillar jag, eftersom jag är en dryg person. Ibland. Mest när jag är med henne dock. Men samtidigt så gör jag väl nästan vad som helst för henne. Kanske inte vardagliga saker, men egentligen, så finns det inget jag inte skulle göra. Det är ju syrran vi pratar om.

Jag tror inte att jag och sis är så lika faktiskt. Utseendemässigt syns det knappt att vi är släkt. Olika hårfärg, ansiktsform, kroppsform, längd, ögonfärg, ja verkligen allt är olika. Jag tror inte att vi har samma temperament. Jag har kort stubin och blir lätt arg och verbal. Hon är seg och tyst som en mussla. Det krävs mycket innan hon blir arg. Jag må vara ganska tyst och blyg i många lägen, men hon är värre. Dock så är vi båda väldigt snälla och vänner är något vi håller nära. Likaså varadra. Vi pratar om i stort sett allt och ofta kan jag knappt bärga mig innan jag får berätta saker för henne. Hon hinner oftast inte fråga vad jag har gjort eller sagt innan jag spottar ur mig allt. Men hon lyssnar, jämt.

Jag gillar att avbryta syrran. Om hon pratar hoppar jag gärna in i stället, bara för att. Jag gillar att brotta ner henne. Och att kittla henne. Bara för att jag vet exakt hur jag ska göra för att få henne typ förlamad och börja be om nåd. Jag gillar att gå på stan med henne, att luncha, att kolla på film, att dryga och att göra ingenting. Plus att vi gillar att skriva i chatten på facebook, med varandra, från rummen som ligger vägg i vägg. Vi gillar nog varandra. Världens bästa systrar. Världens bästa syster!


Kommentarer
Lisa

Mina barn tycker inte heller dom är lika.. Men jag tycker nog ni har drag av varandra. Men det bästa är att ni båda två är så hímla mysiga och trevliga!!

Kram på er båda!

Lisa

2011-01-07 @ 21:10:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0