China twothousandeight

Resan jag gjorde till Kina med Vasaskolan hösten 2008, är definitivt en av de häftigaste resorna jag har gjort. Jag har, som ni vet, hunnit med att resa ganska så mycket under mina 20 år, men Kina var något alldeles speciellt. När jag kollar på bilderna är det inte en massa sol, fina färger och lättklädda människor, men det finns så mycket mer. Att uppleva en annan kultur på så nära håll och verkligen förstå hur folket lever gav så mycket mer än vad vilken strand som helst kan ge. Såklart att våra oändligt långa shoppingturer och alla våra drinkar också bidrar till den positiva känslan, men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att man får uppleva något som inte många får uppleva, det är det som sätter spår och som ger minnen för livet.
Att jag sen hade kungligt resesällskap i form av två eminenta flickor gör inte saken värre ;)

Bilderna här ndean har dock inget med texten att göra. Det är bara två otroligt coola bilder som är tagna på skoltoaletten och som jag tyckte det var dags att visa upp. Alla har vi en fjortis inom oss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0