Tix

I min familj finns dte något vi kallar för tix. Jag vet inte om det är ett officiellt ord eller om det bara fanns inom våra väggar. Ett tix är när du har en liten grej, en ovana, som du ofta, utan att du tänker på det. alltid utövar. För min del har jag nästan inga tix alls. Nu skrattar väl mamma så hon ramlar av stolen. Hon tycker nämligen att jag är The tix queen. Det håller jag inte med om. Jag vet att jag alltid, när jag äter med sked, måste vända på den när jag stoppar in den i munnen. Jag skär alltid all min mat och håvar sen in den. Jag viker min kläder på mitt sätt. Och det var väl allt. Eller det finns ett till. Det värsta av dom alla. Jag har en ful ovana, ett tix, att alltid knäcka vissa kroppsdelar. Det började med tummarna. Sen blev dte också tårna. Sen efter det att jag ramlade av hästen och axeln hoppade ur led måste jag alltid knäcka dom varje morgon. Som att den glider lite ur sin position och måste ploppas tillbaka. Men det senaste är att jag måste knäcka mina höfter. Det är oftast vänster. Men ibland även höger. Höfterna liksom låser sig och jag måste stå och veva och böja och trixa och grejjer för att den ska gå att röra igen. Så det här sista blir bara värre för varje dag. Nu idag har jag haft ont i höften hela dagen! Exakt hela dagen har jag gått och haltat fram och knäck till min höft säkert en gång i timmen. Det är obehagligt! Det gör ont! Vad ska jag göra? Jag kan ju inte bara sluta?!



Kommentarer
Fanny

du måste sluta! jag har knäckt höfterna i flera år. det gör asont efter ett tag. sluta upp!

2010-09-15 @ 08:18:36
Mamma

Nej men vaddå du har väll inga tix, haha....

Men kan bara hålla med Fanny, skulle du nu plötsligt börjat med lite tix så ska du inte knäcka leder, det är inte bra.

Kram

2010-09-20 @ 21:56:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0