Räddaren i nöden

Det borde vara mitt nya smeknamn. Räddaren i nöden. Varför? Jo för igår ringde min mamma och undrade om jag kunde köra hennes bil till verkstaden. Klockan 7 på morgonen. Så jag sa ja. För jag är ju hemskt snäll. Men sen så erkände hon att hon börjar jobba klockan 06.30. Och måste då hämta upp mig 06.20. Kan man ens vara vaken så tidigt?
Men det kunde man tydligen. Så jag klev upp 06.09 imorse, klädde på mig, och gick ut till mamma. När jag kört upp bilen till Hemsta fick jag ta bussen hem. I kylan. Så snäll är jag! En räddare i nöden.


Kommentarer
Anonym

Du var så gullig vännen som hjälpte mig. Därför kliver jag nu upp 06.20 lördag morgon för att skjutsa dig till jobbet vännen :). Men visst jag är ju mamma och gör det klart ändå. Jag behöver ju inte heller ta bussen hem. Tack :)

2010-11-27 @ 01:20:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0