Lördag em i text

Jag kom hem, jag fick skjuts av Saras bror och hoppade in i duschen och gjorde mig klar blixtsnabbt. Sara höll i 20års-fest med tema fint, så att komma dit på något annat sätt än finklädd var uteslutet. Med minamala tillgångar och ingen tid alls blev jag dock klar och nöjd. Jag och Anna körde på finfint och åkte till Sara med taxi. Ska det vara fint så ska det! Hos Sara blev det kramfest och som det satt bra. Det bjöds på mat i form av paj och sen efterrätt där jag och Julle länsade marängerna. Det bjöds på bål i massor och skratten tog aldrig slut. Vi hade lekar. Jag måste inflika att lekar kan göra vilken fest som helst till en succé. Vi hade en tipsrunda, som såklart handlade om Sara, och jag skulle gärna säga att mitt lag vann. Men, nej, så var inte fallet. Dock så hade vi, enligt oss, dte bästa namnet. "Cream Cheese eller Färskost med vitlök och franska örter - Ett ostigt lag." Hur kan man heta nått annat när man har mig i laget? Mitt lag bestod iallafall av mig, AnnaPannaPalm och Jullebajs. Ett ytters bra lag. Sen hade vi en introtävling också. Vi var bra! Men när vi hade fått i oss lite mer så lekta vi fruktleken. Den leken kan inte jag leka. Jag dör. Helt seriöst. Jag dör. Skrattar så jag inte får luft. Varje gång! Underbart! Efter lite tjejmiddag (ett frågespel, typ sanning&konka med bara sanning) så drog hälften av oss ner på staden. Jag, Nina och Anna gick in på Slick. Vi träffade massor med människor, dansade tills fötterna värkte, och så hängde vi såklart lite i baren. Bara för att kolla på bartendern. Sånt måste man också göra. Kvällen slutade fint och jag tog bussen hem med syster. Vi åt mackor och fnissade och väkte hela föreningen genom att tappa osten i golvet. (Okej jag tappade osten i golvet.) Det var en FIN kväll. Precis som utlovat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0