Fredagen från heaven

Fick skjutsa barnen till skolan idag. I don't mind för då köper jag frukost på Starbucks bara och det är mumsigt! Så jag kom hem, ringde mamma på skype och pratade med henne och världens bästa sis i kanske 90 min. Mammas kamera slutade funka vid halvtid så jag fick epelepsianfall av den blinkade skärmen. Men det var det värt, nu planerar vi för fullt här. Jag har gjort mitt, mamma nu är det upp till dig. Sen fick jag till mig fler träningstimmar efter all stidsmattehoppning. Jag tänkte på det idag att jag ska inte bli arg bara för att jag inte hinner träna. Jag får tänka på att jag rör mig väldigt mycket på jobbet. Spelar fotboll, basket, kickball, hoppar, ja allt, ni fattar. Iallafall, det var inte det jag skulle säga. Efter att ha pratat med mamma gjorde jag mig klar och åkte in och hämtade barnen som hade halvdag. Vi åkte till AppleBees och käkade lunch. Kan ha varit det bästa jag ätit sen jag kom hit faktiskt.

Ser ju sjukt äckligt ut på bilden men det var mumma! Det är kyckling.

Ja, sen åkte vi och käkade youghurt, sån som på Pinkberry. Supergott. Tog med ungarna till parken och spenderade en timme där. Vi gungade massor. Hey, träningsverk i armarna imorgon efter allt puttande.



Alex hann fastna i en gunga också innan vi drog vidare till bion. Vi skulle se en dokumentär om havet som barnen tjatat om ett tag. Jag somnade direkt. Sen ville Alex gå efter 30 min och Nick efter 60 min. Men jag sa att vi hade betalat och allt så vi skulle se klart. Eller så jag kunde sova mer. Sen på vägen hem hann jag bli superarg innan HD ringde och frågade om vi ville komma tillbaka och se en till film. Självklart! Vi åkte tillbaka och såg IronMan 2. Jag har inte sett ettan men filmen var väl bra. Lite smårolig ibland och sådär. Sen åkte vi hem och min mage är nu 7 gånger så stor efter alla popcorn. Lite segt.

Just nu går Gyllene Tider på högvarv. Tacka gudarna för Spotify. Mormor och morfar, hur levde man förr utan internet, ipods, mobiler och allt annat som alla är beroende av nu? Funderar på om jag ska skriva klart dom mejlen som jag lovade eller om jag ska sova. Imorgon har jag en underbar dag dag framför mig. Men den berättar jag om imorron. God natt eller nånting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0