Fest på en fredag, precis som hemma

Carro hämtade upp mig på tågstationen i San Jose och vi åkte direkt och hämtade upp en av hennes kompisar, Nea. Vi åkte och köpte mat och dryck och åkte hem till Carros kompisar. Där vi skulle förpartaja och sova. Bytte om till min plastsäck som jag skulle ha på mig och satte oss utomhus. Huset vi var i var typ utlånat till ett gäng indier som skulle ha fest. Så vi höll till ute så vi slapp dom.

Carro är kompis med väldigt många svenskar. För det är faktiskt många svenskar som pluggar här i USA. Nu råkar ju jag bo där det inte bor nån alls (ja jag och Anna då), men det var roligt att hänga en kväll och nästan bara prata svenska. Sa inte många ord på engelska på hela helgen tror jag.

Tog taxi till festen som var hur tråkig som helst. Knappt nån musik alls och alla hängde runt dom som spelade beerpong. Alla hade tolkat temat som att man typ skulle vara naken så vi hade väl mest kläder på oss. Vi svenska tjejer. Carro gjorde dock en god gärning och flyttade hamstrarna som stog mitt i rummet. Lite känlsa får man väl ha. Vi drog iallafall efter kanske en timme. Tillbaka till huset, där vi satt och snackade ett tag innan jag somnade. Världens obekvämaste bäddsoffa.


Kommentarer
Håkan

Hej! Fick en hälsning från din pappa igår kul.

Hoppas allt är bra med dig,det ser ut som du har det riktigt roligt.

2010-05-19 @ 09:24:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0