Är vi i hålan eller i Miami?

28 grader varmt. Jag var ledig. Hanna jobbade till två. Trots att mina värdbarn ljög för att få upp mig ur sängen och bygga lego så var jag på bra humör. Jag hämtade upp Hanna 30 min sent (när ska jag lära mig att hålla tider?!) och körde oss till shoppingmallet i Stockton. Det ska tilläggas att jag hittade både till Hanna och till mallet utan GPS. Vi besökte Forever21, fick med oss en varsin påse och sen fick det vara. Vi var där väääldigt länge. När vi kom ut kändes det som att vi var i Miami. Palmerna var fina, det var svettigt i skuggan och vi kunde inte se utan våra shades. Underbart!

Hanna försökte desperat kämpa mot sin hunger med tillslut gav hon upp. Vi gick till bilen och sökte efter ett pizzaställe. GPSen föreslog ett som låg i LA. Nära och bra. Bara 5 timmar och 42 minuter bort.

Vi kände dock inte för att åka så långt och bilade runt en stund innan vi hamnade på ett Italienskt ställe. Hanna åt jättemycket bröd och världens starkaste vegatariska pasta medans jag åt en sallad och världens godaste pasta. Sen åt Hanna restern av min sallad och vi snodde en varsin godis till efterrätt. Servitören var jättetrevlig och som alla andra undrade han hur i helskotta vi kunde hamna i Lodi av alla ställen. Ödet säger vi, och lite otur. Men hey, vi gillar det! När vi kom ut från resturangen insåg jag hur dålig jag är på att parkera och Hanna kände sig gravid efter all mat hon tryckte i sig. Vi gick in på BestBuy för att kolla på datorer. Jag vill köpa en liten dator!!! Om jag sparar pengar i två veckor så har jag råd! Ska tänka lite mer på det bara. Perfekt att ta med sig på resor och till parken och whatever. Vi förundrades återigen över att vi idag var i Miami och flamsade runt.

Sen efter lite svärande fick vi GPSen att visa oss vägen ut till Highwayen och vi åkte till Modesto. Melly smsade beskrivningar till en biograf men vi körde fel, fick vända och hittade tillslut fram. Melly anlände men vi hade ingen aning om vilken film vi skulle se. Vi chansade på The Losers och guess what, så stört bra film. Rolig actionrulle och jag vill se den igen! Och igen! Se den när den kommer till Sverige! Efter filmen och en oroande stor läsk senare åkte vi till ett hamburgehak så Melly kunde äta pommes och oresmilkshake. Vi satt där i flera timmar och när klockan var över midnatt tyckte jag och Hanna att det var dags att åka hem. Vi har ju faktiskt 30 respektive 60 min hem. Så gäspande åkte vi hemmåt och jag höll mig inte till hastighetsbegränsningarna för fem öre. Jag var trött! Smög in och däckade med öronproppar och ögongrejjen. Tur att min tandblekning är slut!

Jag ska blogga om en annan rolig sak snart. Nu ska jag dock ut till poolen och försöka njuta trots att det blåser som värsta orkanen. Solen tar väl iallafall?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0