Världens längsta dag

Som jag skrev tidigare så har jag idag spenderat dagen ute med barnen på lite olika ställen. Vi började med Chuck Cheese. Ett ställe där man köper olika spelmynt och sen spelar i olika automater. Man förstår bättre av en bild.


När man vinner får man som små biljetter som man löser in mot kvitton. Kvittorna ger olika poäng som man sedan räknar ihop och får ett pris för. Roligt när man är typ tio. Hade helt klart tippat på att det skulle vara proppfullt med barn som är på lov. Jag hade fel. Vi var i stort sett ensama där och jag kunde i lugn och ro sitta och läsa min bok när barnen sprang omkring och lekte.
Efter ett tag kom HM och hämtade oss och vi åkte till Chipotle och åt. En mexikansk snabbmats resturang och det var såååå gott! Vi begav oss mot mallet och in i en bokaffär. Jag älskar böcker och skulle kunna gå omkrong där i timmar. Ville köpa så många böcker. Men jag vet inte om jag borde pga vikten sen när jag ska hem. Ska kolla upp hur man skeppar saker hem. Om det är relativt billigt så kommer jag ha en hel bokhylla att skicka hem. Det finns liksom vissa böcker som jag vill ha på engelska. Harry Potter, Twilight, Nicholas Sparks böcker och Lauren Conrads böcker. Vi får se. Köpte en bok som kommer skickas till någon där hemma i Sverige. Ett paket är snart på g. Ska köpa lite fler saker bara. Måste passa på när jag äntligen skickar. Vi köpte lite kläder till Alex och ett spel till Nick. Alex tog hål i öronen och hon var så söt när hon satt där. Livrädd men också sjukt stolt. Jag funderade på att ta ett till hål jag med, men vi får se. Tatuering ligger högst på min lista just nu. Och den gör jag nog inte här. Så jag har ett till år på mig att fundera. Som om jag behöver det. Efter det här ville Carol fira med lite kakor. Hon köpte en brownie till mig och jag kunde inte säga nej. Även fast jag har mina regler så känns det som om jag skulle vara otrevlig. Jag tog en brownie som jag har mumsat i mig nu ikväll. Den var för god!
Sen släpade jag ut alla kassar till bilen och jag och barne åkte och tvättade bilen. T.o.m det är roligt, iallafall när man har taklucka på bilen och barnen skriker av förtjusning. Sen åkte vi till en park och hängde i kanske 30 minuter. Jag satt och läste på en bänk i solen medans mina barn lekte jaga och spelade baseball.
Vi hämtade upp HM på kontoret och åkte för att äta pizza. Jag åt en liten sallad och en pizzaslice ska tilläggas. Jag och Alex stannade och köpte lite mat på hemvägen och väl hemma städade jag ur bilen och precis när mörkret lade sig över dalen så begav jag mig ut på en promenad med ficklampan i högsta hugg. Jag gick fram och tillbaka till stora vägen. Längre vågade jag inte gå. Inte för att är rädd för människor, men det finns massor med djur här! Hundar som skäller läskigt från mörkret, grodor som hoppar över vägarna, syrsor som låter. Jag ni hör hur hemskt det är. Ni skulle inte vilja vara här. Men med lite Jonna Lee i lurarna lugnade jag mig själv och gick/sprang hela vägen.
Nu har jag och Frida precis planerat färdigt LA-weekend som kommer och snackat av oss för dagen. Skulle mejla lite men au pairer har så mycket att prata om på kvällarna. Jobbiga barn, träningssvårigheter, resor, semestrar och allt sånt jobbigt.

Imorgon är ytterligare en heldag med en massa barn så nu ska jag sova. God natt till mig och god morgon Sverige!


Såhär ser jag ut nu förtiden om ni har undrat. Här provar jag och Nick lite glasögon medans Alex storshoppar nya örhängen. Är jag inte lite brun redan nu?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0