Mars 25, 2010

Torsdag, sista jobbdagen för den här veckan. Imorgon ska jag till Los Angeles folks. Yeah!

Dagen idag ska först bestå av städning, packning och allmänt tjaffsande med Nick som är konstant hungrig. Efter att ha ätit en tugga på sin frukostmacka är han jättejättemätt. En eller två timmar senare ska han ha lunch. När jag säger nej, börjar han fejkgrina för han är så hungrig. Jag anar att en vit lögn varje morgon. Idag är jag dock stenhård. Inget snack förän jag bestämer att det är lunch. Och det är om två timmar. Han får skylla sig själv.
Den andra saken vi ska tjaffsa om idag är playdates. Alex ska ha en kompis som kommer hit idag. Nick är sur för han får aldrig ha playdates säger han. Alex hade en för två år sedan med den kompis som ska komma idag. Okej? Vi har varit hem till Nick's kompis två gånger det här lovet. Alex har snällt följt med båda gångerna och lekt med sin bror. Nu är Nick däremot sur för att han inte får åka till sin kompis. Men som jag sa, jag ger mig inte. Jag har mycket att göra här hemma så jag åker ingenstans. Så det så!

Angående packningen så har jag ett problem. Stor väska = checka in. Liten väska = inte checka in. Är ju bäst att ta en liten för bekvämlighetens skull. Men hey, jag är tjej. Jag ska shoppa, strosa, turista, sola, bada, hänga på stranden, mysa, ha kul och festa. Jag måste med andra ord ha mycket kläder med mig. Och skor för alla väder. Jag ska liksom vara borta fredag till söndag. Funderingarna fortsätter...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0