Och dagen fortsätter

klockan är snart ett och jag har redan haft en gulddag. Pappa hörde av sig och sa att jag hade fått semesterpengar från mitt förra jobb. Yes. Sen så tog jag med barnen ner till Johanna och stallet, och även fast jag inte red nått idag så fick jag vara med och se hur hästen jobbar. Bara en massa hästsnack och jag insåg att dom orden inte är min starka sida. Så jag ska nu bo på hemsidor med engelsk-svenska lexikon och plugga in alla sånna ord. Men en positiv sak är att Johanna hela tiden ursäktade sig över att hon använda sånna ord jag inte är van att höra eftersom min engelska är så bra så att hon glömmer bort att det inte är mitt modersmål och att jag faktiskt pratar ett annat språk egentligen. Men jag tar det som en jättekomplimang bara. Nog för att det är jobbigt att aldrig kunna vända sig till nån svensk och bara babbla på, men det har sina fördelar också att bara omge sig med amerikanare. Min engelska kommer bli amaziiing! Jättebra alltså. Och det är väl dels därför jag är här.
Men, efter att vi kom hem efter stallet så lagade jag lite lunch, pasta med tomatsås, och nu hänger vi vid poolen. Bubbelpoolen är uppvärmd till bra värme men den stora poolen är fortfarande kall. Inte för att jag bryr mig, jag är en viking. HD är alltid lika fascinerad över hur jag kan frysa på kvällarna. "Du är ju från ett kallt land" säger han bara. Som om det skulle göra nån skillnad förklarar jag, jag fryser där också. Jag är ingen jäkla isbjörn som drar på mig en päls och går ut och aldrig fryser. Nej tygskor och skinnjacka är lika kallt hemma som här. Men nu sitter jag vid poolen med ett glas vatten med is i och ska snart hoppa i och svalka mig. Jag är lycklig idag. Jag mår great!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0