Playdate

Vad är en playdate kanske många av er tänker. En lekdejt? Ja det är precis vad det är. I USA ringer man inte vara en kompis och frågar "hej kan vi leka". Nej här bestämer man några dagar innan att barnen ska träffas och leka. Så jag kör då alltså mina barn till där playdaten ska äga rum och stannar sen med dom. Jag får inte åka hem igen och jag får inte åka och shoppa. Jag stannar och umgås med de andra barnens mamma. Eller pappa. Eller au pair. (Det är dock bara jag och Hanna som är au pairer i närheten av Lodi och våra barn gillar inte varandra.) Men idag är det mamma. Alltid lika kul att hänga med vuxna och prata om barn. Men, jag har väl val det själv. Tur att det är skola nästa vecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0