Ni kan kalla mig kräftan

Ja, så illa är det. Jag har även tre riktigt snygga brännor. Den första fick jag efter att ha stått och pratat med Johanna och disskuterat hästar i kanske 30 min med ryggen mot solen. Linnebränna, check. Den andra är efter min bikini, check. Och den tredje är efter mina solglasögon. HD baar skrattade. Hur ska jag kunna veta att solen är sååå stark den 16 mars? Hur ska jag kunna veta det liksom? Imorgon är det jag som går ut till poolhuset och letar reda på lite solskyddsfaktor. Alex använde 50 idag. Måste jag ha så mycket? Tror ni 16 räcker? Det enda jag "ärvde" från Astrid var lyxig sololja. Oljedagarna är inte inom synhåll kan jag säga. Måste arbeta mig nedåt i solkyddsfaktorskalan för att sedan kunna övergå till stekandet. Jag har några månader på mig innan det är slutbadat. Väntar dock med spänning på hur min bränna kommer vara om en månad. Brun och fin? Check!

För övrigt är jag lite irriterad. Som au pair har du ett max antal timmar du får jobba. Detta är tio timmar om dagen och åtta timmar i sträck. Max 45 timmar i veckan. Idag jobbade jag 10½ timmar i sträck. Inga mer kommentarer behövs.

När HD kom hem snörade jag snabbt på mig joggingskorna (tur att jag tog med dom från Sverige. Sjukt otippat att just jag skulle ta med mina träningsskor) och gav mig ut i skymningen. Idag hittade jag en mycket längre runda som är nästan dubbelt så lång som min gamla. Jag gick den på 50 minuter. Jag tog ut all min ilska i stegen typ. Jag älskar verkligen mina dagliga promenader. Inte bara det att jag får röra på all ost utan också för att jag får vara för mig själv. (Om man räknar bort alla bilar som ska tuta och grejja.) Jag stoppar i ipoden och bara njuter av min svenska musik jag har. Jag spelar så högt så jag inte hör bilarna som susar förbi och jag bara gårgårgår. Underbart!

Imorgon ska jag återigen släpa med mig barnen till Johanna. Jag ska rida!! Yey äntligen! Nu ska jag dock skriva ett mejl och sen sova. Man blir trött av att vara röd. God natt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0