Magen hälsade på igen

Sov nog inte många minuter inatt. Låg och vred och vända på mig i sängen och somnade aldrig. Vet att jag vaknade en gång att att en av katterna attackerade min dörr i ett försök att komma in. Då var klockan 05.47, yes 13 minuter innan klockan skulle ringa. Det var magens fel och det ville bara inte ge med sig. När det var dags att gå upp kröp jag typ in till Alex rum och la mig i fosterställning i hennes säng och kollade på medans hon fixade håret. Ålade nerför trappan och hällde i mig den äckliga körsbärsgeggan och gjorde iordning barnens lunchboxar. Dom fick själv plocka fram sakerna så jag kunde stå på samma ställe hela tiden. HD kom in i köket och vi pratade lite. Han ordinerade som vanligt lite sömn och jag lydde hans ord. Eller jag låg i sängen men kunde fortfarande inte sova. Och eftersom jag hade lovat Hanna att vi skulle shoppa vi var juag väl så illa tvungen. Städade huset och tvättade barnens och mina kläder och gjorde mig iordning. Idag tog jag på mig en ny kavaj jag har köpt designad av självaste Lauren Conrad från The Hills. Skitsnygg och den sitter som en smäck. Bild kommer upp imorron.

Jag hämtade upp Hanna och körde fel tre gånger innan jag hittade till mallet. Köpte två klänningar, ett linne, en bunt örhängen och en knippe armband. Mycket fint och billigt. För er som tycker att jag handlar mycket, jag handlar oftast billigt. Jackorna jag har köpt har varit dyrast. Men oftast gör jag inte av med mer en ett par hundra per shoppongtripp. Finns liksom inte så mkt annat att göra för nöje här. Ja man kan ju äta och gå på bio också.
På tal om mat så har jag en fråga till alla mammor som läser den här bloggen (såklart får man svara om man vet svaret utan att vara en mamma). Kan min mage krångla pga all dålig mat jag äter? Vi äter ju på resturang jämt och ofta blir det snabbmat. Kan min mage säga ifrån? Jag och Frida har iallafall idag börjat våra nya liv. Massor med motion och inget onyttigt. Inget fusk! Jag fuskade dock idag men jag kände inte för att krypa runt min runda. Förlåt. Imorgon ska jag dock börja. Ska gå två varv och då blir det typ 90 minuter. Sen blir det styrketräning hemma och sen ska jag ner till stallet om Johanna är hemma, vilket jag hoppas. Jobbade ju mycket idag så resten av veckan blir lugn.

Just nu pratar jag med Frida som varje kväll och njuter av lite svenskt skitsnack. Nattade Alex för ett tag sen och somnade nästan med henne. Så jag ska nog sova tidigare ikväll än tidigare. Men Fridis håller mig jämt uppe. Så jäkla dryg är hon :)

Nej nu är det dags för lite tandborstning och ansiktstvätt. Som varje kväll. Men god morgon för er och god natt för mig


Min kära vän Frida Carlsson



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0