Lördag del 4

Det räckte bara med att hoppa ur bilen hos Lindsay och jag kände mig redan felklädd. Så jag hoppade snabbt ur klackarna och tog på mig mina sneakers istället. Då smälte jag iallafall in lite mer. Amerikanare klär inte upp sig på en fläck för att festa. Jag är mer uppklädd till vardags än vad dom är på fest. Här är det jeans, hood och boots typ. Men nu vet jag iallafall hur jag ska se ut hädan efter. Jag tänker inte klä mig som dom men det blir inge kjol mer för mig tror jag... Jag som älskar svarta kjolar. Typiskt!! En annan tråkig sak är att amerikanarna inte alls festar som oss svenskar. Enligt alla amerikanska människor så är vi crazy på fest. Men vi sa att är det fest så är det. Hahaha. Dom ska få bli bjudna på svenskfest här hemma sen.
Angående muggarna så hade vi röda. Men folk gick även runt med flaskor och drack ur. Men istället för att dricka ur glas dricker dom ur plastmuggar. Så var det med det. Men vi hade ingen ölkagge. Tack och lov. Blää!

           
Är det fest på landet så är det!

Jag hade iallafall jätteroligt och träffade äntligen på en massa folk i min egen ålder. Även fast Lindsays 14-åriga syster med kompis var med och hennes mamma med väninnor. Men det var härligt. Typiskt amerikanskt och det är väl det som är meningen?

En tråkig sak med att festa i USA är att festerna slutar runt 01.00 kanske. Iallafall fester häromkring. Kanske är vi svenskar totaly crazy?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0