Ja jag är uttråkad

Jag vill – mina svenska vänner här.
Jag har – inte tillräckligt mycket semester.
Min senaste kyss – var med nån som förtjänade den.
Jag lyssnar mycket på – svenskt, för att få höra lite svenska.
Jag funderar på – hur jag ska hinna se allt.
Jag pratar – bara svenska när jag pratar med mig själv.
Jag gillar inte – det amerikanska sättet att handla mat på. Blir alltid förvirrad hur jag ska göra när jag ska lägga upp varorna på bandet. För jag ska liksom inte göra det själv. Sen ska det alltid vara en kille i min egen ålder som ska bära mina kassar till bilen. Ska man ge dricks? Småprata? Vad säger man till killen som bär min mat? Och kött måste jag alltid köpa över disk. Så jobbigt när jag inte vet vilken av alla sorters köttfärs jag vill ha. Så när jag står där och funderar börjar köttkillen alltid småprata. Det är också jobbigt. Vad säger man till honom? Gud vad jag inte gillar att handla mat här.
Min första kyss – var gullig.
Jag avskyr när folk snackar – om min accent som nästan inte hörs men som märks av ibland?
Kärlek är – svår!
Jag gillar – det faktum att jag ska till LA och parteeeeey den 26.
Jag kommer alltid att
Jag är förälskad i – Aschton Kutcher. No comments.
Sist jag grät var – för 1.5 timmar sedan. Jag var på bio.
Min mobiltelefon är – seeeeeg (amerikanska) och avstängd (svenska).
När jag vaknar på morgonen – hatar jag mitt jobb.
Innan jag går och lägger mig – berättar jag om min dag för Frida.
Idag har jag – pratat svenska två gånger. Först med mormor och sen med Anna.
Just nu tänker jag på – Kusin Vitamin
Ikväll ska jag –  well, jag hade tänkt skriva mejl, men jag är så trött så jag ska sova.
Imorgon kommer jag – att skjuta med min värdpappa.
Jag hoppas – verkligen att Annapanna och Lissepisse kommer hit i sommar.
Jag vill verkligen – ha min sis här just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0