Äventyr på Highwayen

Jag och sonen från Washington tog med barnen in till Lodi idag. Han släppte av oss på våran playdate och drog iväg. Playdaten bestod av Wii-spelande, bilkörande, legobyggande, kakbak och lunch. Sen hämtade sonen upp oss igen och vi påbörjade våran resa. Först åkte vi och mötte HD på ett möte norr om Lodi. Medans han satt i möte kastade vi boll på parkeringen. Ja det var exakt lika kul som det låter. Stå på en parkeringsplats. I en fyrkant. Kasta en boll. Bollen åkte under ett staket. Vi fick vänta i 20 minuter. Sen fick vi en kod så vi kunde ta oss innan för grindarna. Sen kastade vi lite mer boll. Kul. Jag som hade planerat msndejt här hemma. Typiskt!
När han äntligen blev klar så hoppade barnen in i HDs bil och jag och sonen tog min bil. Vi skulle till sacramento och äta middag. Det ligger en timme från vårat hus. Väldigt miljövänligt. Men dte var faktiskt för att HM var på jobb i Sacramento och sonen skulle till flygplatsen efter middagen. Middagen var god med salladsbuffé och efterrättsbuffé. Jag åt dock bara från salladsbuffén. Bra Jossan!
Det var nu allt började. När jag skulle ta mig hem själv. Alex fick mot sin vilja åka med mig. För det finns en fil på highwayen (motorvägen) som man bara får använda om man är två eller fler i bilen. När HD såg att jag missade första avfarten och kom in på highwayen i fel riktning så fick jag följa efter honom till flygplatsen och släppa av sonen. Lika bra tyckte jag så jag känner igen mig när jag ska dit på fredag (!!!). Påväg hem igen fick Alex hoppa över i HDs bil och jag skulle köra först så han såg att jag hittade hem. Alla vägar var fullsmockade med bilar och vi kom i stort sett ingenstans på 30 minuter. Skitkul! Efter ett tag började vi jobba oss mot den högra filen. Och tog en annan avfart. Helt plötsligt försvann HD och jag var själv. Jag visste att jag skulle av på Jstreet men vart var den? Chansade på en avfart och hamnade DownTown Sacamento. Mitt i smeten. HD ringde och bekräftade tack och lov att jag var på rätt väg men att vi inte kunde prata i telefon. Det är olagligt att köra och smsa samtidigt som du kör och downtown är full av poliser. Såg en cyklande polis faktiskt. Iallafall. Jag körde på och hittade tillslut HD på filen bredvid. han körde in framför mig och jag följde efter hela vägen ut från stan. När vi kom upp på nästa highway tog han filen för tvp personer och jag köade snällt i 30 minuter innan jag kunde börja gasa på. Efter 2 timmar var jag äntligen hemma. Juste, halvvägs hem insåg jag att jag knappt hade nån bensin kvar. Det var bara att hitta första bästa bensinstation på GPSen och tanka lite.

Nu har jag kommit hem. Det är mörkt och jag går inte på nån promenad idag. Jag vågar inte. Ska istället ta en dusch och kolla på nästa Stieg Larsson film. Tror jag har en mördardag imorron också. Ska fråga HM. Nej nu blundar jag mer än jag kollar. Dags att ta en kalldusch. Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0