Vilken vecka

I veckan så hade barnen Vacation Bibelschool varje dag mellan 9 och 12. Detta innebar att jag fick sovmorgon. Jag började jobba vid 12 och jag vet faktiskt inte än när jag slutade. Det kan ha varit 17 som vanligt eller 19. Hur som helst så var jag bara hemma så det gick bra. Vissa dagar var vi ute tills sent så jag slutade när jag kom hem.

Måndag: Hämtade upp barnen på skolan och åkte till Applebees för lunch med HM, HD och ett par av deras kollegor. Tog med mig barnen till Micke Groove Park och spenderade nån timme på en filt där innan vi drog hem för att leeeeeka i massor. Alex nya favorit "lek" är att dansa. Vilket går ut på att jag ska lyfta, slänga, snurra och ta emot henne flera timmar sträck till Pussycat Dolls framför min webcam. Så himla roligt är det.

Tisdag: Lunch på In&Out Burgers. Bästa burgarna i stan! Sen blev det bara en massa bråk bråk bråk mellan mig och ett av barnen. Massa otrevligheter sades och time outer delades ut. Det slutade med att vi blev kompisar och åkte och köpte en ridhjälm i Lockfors. Käkade på en mexikansk resturang och sen slutade jag.

Onsdag: Skolan som vanligt vid 12 och sen åkte vi till kontoret för pizza och tårta. Sa tack och hej och åkte till Stockton och bowlade lite. Eller väldigt mycket. Jag vann... Sen kom HM förbi och vi åkte till mallet och besökte Barnes&Nobles. Världens mysigaste bokaffär. Dom har Starbucks inne i affären och du får läsa alla böcker. Så det är som ett bibliotek nästan bara att du måste sitta där. Jag gillar det. Jag köpte en bok, tyvärr. Hur ska jag kunna frakta hem böcker sen? Men jag älskar känslan av en ny bok i handen så jag kan inte sluta. Besökte Alex favvoaffär och kom ut därifrån med kläder runt 1000-lappen. Sen mötte vi upp HD på Mimis för middag. Åkte hem, svängde förbi Starbucks såklart. Börjar bli en vana nu. Jag älskar Iced Chailatte.

Torsdag: Hämtade upp barnen. Tog dom på lunch på våran favoritkina resturang. Jag tröck i mig sushi medans dom små åt sweet&sour chicken. Som vanligt. Promenerade centrala gatan in mot bion men stannade på ett ställe som heter MuddMill. Du målar färdig keramik. Faktiskt ganska roligt. Jag målade mig en cupcake som var en ask. Den blev blå, rosa och grön. Hoppas den blir bra. Barnen gjorde en varsin hund och sen ett kors och en minihund. 76 dollar hamnade kalaset på och dom tog inte American Express. Bara att langa upp plånboken då liksom. Tur att jag får cash tillbaka sen. Satte oss i bilen, åkte till Starbucks och sen åkte vi hem för lite badande, dansande och lite sånt.

Fredag: Skolan sen lunch på Strings. Ett italienskt café med världens godaste tortelini. Jag och HD brukar alltid beställa det men igår tog han nått annat. Vad är inte det första som händer då. Jo han äter lite från min tallrik. Varsegod och hugg in liksom. Aja, jag käkade hans mat också så det blev rättvis på slutet. Körde en sovande HD tillbaka till kontoret och sen tar jag barnen till Starbucks. Hahha, dom är så irriterade på mig och min chai nu asså. Som plåster på såren fick dom glass. Sen åkte vi hem igen och badade och hade oss.

Ja det var väl en vanlig vecka i en au pairs liv skulle jag vilja säga. Iallfall, för mig dårå. Förstår ni nu varför jag däckar på kvällarna och typ alltid är trött?! Aldrig någon vila...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0