I told you I like fridays

Senast jag bloggade var, hmm, torsdags? Direkt efter mitt depremerande inlägg skickade jag ett förlåt sms till Hanna (jag var lite otrevlig innan) och fick till svar typ att "vadå var du otrevlig? kom in till Lodi". Så jag stack iväg. Hängde hemma hos Michele först och sen drog vi till Shanes. Dock så måste jag vara hemma vid 23 när jag jobbar dagen efter så det var bara till att dra strax efter 10. Men det var en välbehövlig kväll. Så igår efter jobbet åkte vi och käkade middag i Valley Springs och sen var det hem och duscha och fixa och sen dra in till Lodi igen. Hamnade hemma hos Michele och sen hos Shane igen. Hängde där ett tag innan vi åkte till Galt på fest. En sjukt stor typ lada som dom gjort om till festlokal. Hey Sweden säger jag bara! Sjukt hög musik, massor med folk, neonljus på allt (även beerpong bordet) och ja. Det kändes som hemma. Dock så skulle Hanna vara hemma vid 2 så vi drog efter kanske en timme. Blir skjutsad till sovstället av Hanna men känner sen att jag ville tillbaka till festen. Dock så är jag inte lika modig som alla amerikanare (eller så har jag bara mer vett än alla dom tillsammans) men jag ville inte köra full. Det är så vanligt här så ni fattar inte. Alla gör det. Hela tiden. Lite förståeligt är det dock. Dom har inte lokaltrafik som vi har i Sverige. Ja det finns bussar men dom slutar säkert gå vid 8pm eller nått. Tidigt alltså. Så alla kör, hela tiden. Iallafall, jag ringde Shane och fick höra att grabbarna råkat i slagsmål och var påväg hem. Så jag väntade, somnade, men vaknade av att Jordan sticker in huvudet i dörren och säger nått i stil med att "oh Sweden's sleeping in here guys!". Bra info! Så jag vaknade, bestämde mig för att hänga lite med grabsen och sen slockande jag på soffan.

Idag hade jag ett möte i Tracy tidigt på morgonen så jag hade klockan på 7.30. Gahh! Hatar Tracy, berättar i ett annat inlägg dock. Så jag vaknar och kliver rakt på en kille som ligger och sover nedanför soffan. Under filten som jag sov under. Jahaja. Ställer mig upp och inser att Kimo ligger på mage mitt på golvet. Såg precis ut som att han hade ramlat och inte orkat röra sig. Hoppade över honom och ser att Shane sitter och sover i hörnet. Dom låg väl som en cirkel runt omkring mig. Jag smög in på toa, tvättade ansiktet och stack iväg till Tracy och mötet.

Kom hem för ett tag sedan, ska fixa med lite bilder nu som Hanna vill ha. Sen ska jag sova ett tag, duscha, fixa och sticka tillbaka in till Lodi igen. Here we go again! Slänger in ett inlägg lite senare. Pussen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0