Midsommar

Jag vaknade upp igår och ser till min förskräckelse att det regnade. Jag befinner mig, för er som missat det, i Kalifornien. Här regnar det inte under sommaren. Men så kom jag på vilken dag det var, fredag, midsommar. Tro på fasen att det ska regan i hela världen på midsommar. Men ja, det blev 32 grader tillslut så jag blev nöjd. Även om själva firandet inte blev precis som jag hade tänkt mig. Jag ville ju ha en mysigm midsommar med mat från IKEA och fina vänner. Jag jobbade 8-17 eller 19 som ni kan se i inlägget under och sen städade jag. Barnens rum, mitt tvrum, mitt badrum, mitt rum. Jag packade ur Vegasväskan och förberedde för lördagstvättning. Allt avslutades med ett avsnitt Criminal Minds. Inte ett enda glas vin. Inte en enda snapps. Inte en enda köttbulle eller laxbit. Inte en sillslice och ingen potatis. Vad är det för midsommar. Nästa år ska jag köra dubbelt upp på alla svenska traditioner. Dock så hittade jag en skiva på Spotify som heter Svensk Sommar. Den får följa med mig från och med nu. Jag är svensk!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0