Lite info

Jag har glömt att berätta lite hur jag jobbar nu. Eftersom barnen har sommarlov så jobbar jag inte som vanligt. Då jag förr jobbade typ 6.30-7.30am och 3.15-8.30pm eftersom barnen gick i skolan och jag var ledig när dom var där. Nu har barnen lov och jag har massa saker att göra med dom om dagarna. Jag jobbar 8am-5 pm. Alltså 8-17. Sen är jag ledig hela kvällen. Vet inte om jag gillar dom tiderna mer eller mindre faktiskt. Fördelen är ju att jag har alla kvällar lediga nu. Vilket betyder att jag kan göra saker med folk på kvällarna. Så de senaste helgerna har jag ju typ åkt iväg på fredag efter jobbet och kommit hem på söndagen. Eller vissa gånger är jag hem och vänder och åker tillbaka till Lodi igen. Men jag är inte bitter för hösten. Alla fina vänner kommer gå tillbaka till skolan så dom kommer ha saker att göra dom med. R sa att han kommer bli very busy i höst. Ja tack för den du. Jag då?! Men det negativa med att jobba som jag gör nu är att jag jobbar 9 timmar i sträck. Utan paus. Och jag kan inte sitta vid datorn på dagarna. Vilket betyder att jag inte kan prata med folk hemma lika mycket som jag gjorde förr. Det är väl i stort sett på helgerna jag kan prata och då är väl alla där hemma ute på äventyr va? Eller om ni kliver upp extra tidigt. Typ vid 7, då är jag inne.

Men det är så det ligger till. Jag är inte död. Jag jobbar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0