Jag hatar Tracy

När man är au pair har man en kontaktperson som kallas för LCC, Local ChildCoordinator. Det är meningen att den här personen ska bo max en timme ifrån dig så att du kan åka dit om det är några problem och sådär. Varje månad anordnar också LCCn ett möte där alla au pairer ska närvara. Många grupper har massa roliga saker som dom gör. T.ex, min kära vän Frida i LA hoppade fallskärm, red upp till Hollywoodskylten och gick på utomhusbio. I min grupp går vi på Starbucks. Och i lördags morse hade vi en garageförsäljning.
Att möterna är tråkiga är ju som det är, men det jag blir så arg över är att min LCC bor cirka en och en halv timme från mig. Hon väljer dessutom att ha de flesta möten i Tracy där hon bor. Och hon lägger dom tidigt på morgonen. Vid nio ska jag befinna mig i Tracy efter en lång bilfärd. Nu när jag skriver det här känns det som en miniproblem men det är mest frustrationen som sitter fast i mig. Bara för att jag bor där jag bor. Så i lördags passade jag på att sova i Lodi så att det skulle ta 30 min kortare. Men det var menngen att jag skulle hämta en annan tjej som inte har nån bil. I Galt, som ligger 20 min åt det andra hållet. Men när man är au pair är det inte ofta man kan säga nej. Man ställer upp på det mesta hela tiden. Nu hade jag tur men hennes adress fanns inte i min navigator så jag kkunde inte åka dit. Hoppsan vad tråkigt!
Så, jag hatar ju inte Tracy, men jag hatar att åka till Tracy. Och jag måste göra det så ofta som en gång i månaden. Vilket liv man lever alltså.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0