Mörbultad

Att ha häst är fasen jobbigt. Och då har jag inte ens hand om matningen. Idag har jag varit ner två gånger. Först runt 2tiden men det blev så jäkla varmt så jag var tvungen att kuta hem och slänga mig i poolen. Sen stack jag ner igen vid 7 för att göra klart. Jag var där i två timmar. Att jag har slarvat lite tidigare dagar får jag ju äta upp nu. Innan Johanna kommer hem på onsdag måste jag storstäda hela hagen känner jag. Så jobbigt att alla hästarna måste bajsa i alla buskar. Plocka bajs i buskar är inte min favoritsyssla. Vad jag dock han med idag var att skrubba alla hästar, kolla hovarna, smörja in dom extra noga med myggmedel och sen ge dom lite morötter var. Dom blev fina och förhoppningsvis så kommer dom inte vara helt uppätna när hon kommer hem. Alla tre är numera helt kära i mig. Jag ger dom godsaker varje dag. OM, dom sköter sig dvs. Twist har snart fattat vad jag menar när jag säger "Skärp da'", på ren Gävlemål såklart.

Så nu ör jag helt slut. Sitter här och försöker få tag på moder men mitt internet knasar. Det är säkert för varmt för att det ska funka eller nått sånt nu. Typiskt. Men jag vill inte flytta för allt i världen. Dom här barnen betyder mer än vad jag vet. Jag kommer storböla den dagen jag åker hem. Jag kommer bli världens drygaste gamla au pair. Kommer komma tillbaka hela tiden och hälsa på. Det här är fasen min andra familj, mitt andra hem. Jag må vara en storstadstjej men en liten del av mig finns nu här också. Med hästarna på landet. I en familj som jag har insett är förbövla bra. Jag borde ha insett det tidigare bara. Men ibland ska det gå utför innan man inser vad man har. Har jag rätt?!

Nu ska jag ta och blunda lite. Dags för en ny jobbvecka. Puss och God Natt


Kommentarer
Sandra

Men du, huvudsaken är ju att du insett det och gör det bästa av den tid som är kvar :)

Det klarar du tjejen!

2010-07-12 @ 20:30:10
Anonym

Vad e de som har hänt? Om du vill skypa eller något någon dag så finns jag här iaf! :)

2010-07-13 @ 15:10:46
URL: http://linamedl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0