Las Vegas dag 2 - Lördag

Att gå hem tidigt och lägga sig och sovade visade sig vara ett smart drag. Medans de andra vaknade upp vid nio med sminket kletande i ansiktet och håret på ända så var jag och Mirja pigga och glada och redo för en dag vid poolen. Dom andra fick dra sig upp ur sängen och vi gick allihopa och kollade in våran hotellpool. Vi visste att killaran inte skulle vakna förän några timmar senare så vi ville inte dra till Bellagio så tidigt. Sagt och gjort. Vi kollade in våran pool. Sen gick vi. Hahah, det var inge drag där. Ingen musik och bara äldre människor typ.



Så vi lämnade tillbaka handdukarna och stack iväg längst stripen. Vi skulle till Ceasars Palace. Michaela bodde där när hon var i Vegas med sin värdfamilj så hon visste att man inte behövde nått kort för att komma in. Vi kom dit iallafall och jag dog lite igen. Hallå The Hangover! Vi hittade inga lediga platser så vi placerade oss på kaklet precis vid poolkanten. Perfekt så kunde man vara i vattnet och fortfarande snacka med stekarna som solade. Vi trivdes bra där och var där i några timmar. Musiken var HÖG och dom hade en bar där man satt i vattnet. Dock så vågade vi inte ens prova om vi fick komma in där. Så vi pimplade Cola och åt chips. Det var mysigt!




När vi väl fick tag på pojkarna så tog vi vårt pick och pack och begav oss till Bellagio. Där spenderade vi för många timmar igen, men vi älskar ju solen. Jag, Frida och Mirja tog oss en varsin drink medans de andra begav sig tillbaka till Paris för att göra sig iordning för kvällen. Vi var ju tvugna att försöka igen. Fy skam den som ger sig, eller hur!
Kvällens middag intogs på en fransk resturang på vårat hotell. Jag åt en redig köttbit med pommes och beasås. Jag tryckte i mig maten. Jag äter i vanliga fall inte bea men just där och då vat det världens godaste sås. Mums!


Efter maten gick vi upp till vårat rum för lite förfriskningar och lite lekar. Vi fick alla lära oss något nytt och vi skrattade så vi grät. När klockan var sent gick vi tillbaka till Bellagio och tänkte invänta en taxi. Då kön var fasligt lång hoppade vi in i en limmo istället och åkte till The Palms. Vi tjejer hade fixat in oss på VIPlistan så vi hade höga förhoppningar. Alla kom förbi den första vakten. Alla kom förbi den andra vakten. Vid den tredje vakten tog det tvärstopp för oss "bebisar" och våra leg beslagtogs och vi fick gå ut bakvägen. Vi det här laget var vi alla tre riktigt rädda och trötta så vi hoppade in i en taxi och styrde mot hotellet. Jag ringde R och var väldigt nära på att tvinga honom till att komma och hämta mig. Jag var trött på att bli nekad bara för att jag inte var 21. Vad är det för gräns egentligen. 21?! Dock så kom jag och R fram till att efter hans 9timmar långa bilfärd så skulle allt vara glömt så han stannade hemma. Det är härligt vad man tycker låter bra i vissa stunder. Jag är glad att han inte kom dit. Vi var inte färdiga med Vegas än.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0