En dag på zoo

Igår, onsdag, beslutade vi oss för att åka till Micke Grove Park. Jag tog med mig så många vattenflaskor som jag kunde bära, en filt och min bok. Sen fick barnen leka fritt medans jag slappade. Läste ut min bok, solade lite, somnade till, kollade till barnen lite då och då, blåste på onda fingrar och vaggade gråtande barn. Det var några fina timmar. Sen när vi tröttnade (läs när barnen tröttnade, jag skulle aldrig tröttna på att ligga på en filt i en fin park och sola) tog jag med de små till zoo. Vi har redan varit där och dte är inte mycket att se. Men lite tid dödar man alltid och dom ville dit. Så jag drog upp plånkan och betalade hela 7 dollar i inträde för oss alla. Den här gången höll batteriet i min kamera hela tiden. Ni får dock nöja er med bilder på djur och på mig. Kul va?!

Efter detta begav vi oss mot en, typ, stor fågelbur där du kan mata fåglarna. Jag köpte en varsin kopp med mat var till barnen och en till mig. Fåglarna bokstavligt talat attackerade mig och satte sig på huvudet, ryggen, armarna, ja ni fattar. Fick iallafall till några bilder.




Sen hittade vi en stor sköldpadda och tog massa bilder. Har nu jättemånga söta bilder på mig och barnen. Men dom behåller jag för mig själv. Ni får dom här istället.


När vi var färdiga på Zoo åkte vi till Starbucks och köpte lite gott att dricka och sen sprang vi in på macken och köpte godis och tidningar. Jag gillar fasen mitt jobb vissa dagar asså!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0