Never shake a baby!

Yeah I know! Det ar dag 2 pa skolan i New York och min dator har slut pa batteri. Igar lanade jag en sladd fran en tjej fran brasilien men hon ar sparlost forsvunnen. Sa jag far vanta till med att anvanda min dator tills jag kommer till familjen och fixar det dar med adaptern. Sa ni fra sta ut med att jag skriver utan de dar tre sista bokstaverna i alfabetet.

Anyways, dag 2 var det ja. Dagens lektioner har behandlat amnen som faror for barn i hemmet och aktiviteter man kan gora med barnen. I stort sett bar det bara det. Men Mirel, min larare, pratar alltid som fasen om allt mojligt sa det tar lite tid. Men det ar bara roligt. Hellre sitta och lyssna pa hennes historier an att lasa varldens tjockaste bok. Vi fick alltsa en bok med instruktioner om hur man ska vara som en au pair. Ska nog lasa hela pa flyget pa fredag. Just det, overskriften. Man ska alltsa aldrig skaka ett barn for er som inte visste det. Det ar INTE bra! Kvallalektionen har bestatt av en forelasning med en American Police Officer. Han hette John och var faktiskt lite smarolig. Men vi svenskar sa det, han drar sakert samma skamt varje vecka. Jobbigast var dock australiensarna. Dom pratar hela tiden, ar hogljudda och tror att dom ar battre an alla andra. Dom hors alltid mest. Efter dom ar det nog vi svenskar som hors. Men vi har jatteroligt och vi klickar verkligen allihopa. Kommer bli jobbigt att skiljas pa fredag. Men vi har en dag kvar.

Dagens frukost: Bagel med marmelad, aggrora (Woho!) och choklad. Eller lask for den som behagar.
Dagens lunch: Ostdrankt kycklingfile' med tomatsasindrankt pasta. Lask saklart. Jag dricker diet, det ar nyttigare i min varld.
Dagens middag: Fett ris med sega kottbitar i gronsaker. Lask mhm.

Jag vet att jag hade lovat bilder till idag men det far helt enkelt vanta. Vill INTE lagga in bilder pa den har datan. Jag sitter i Brother Miguels ComputerLab. Natverket skulle vara snabbt men nehe, segare an hemma i Stromsbro. Och dar ar det segt! Men hall ut efter fina bilder pa mig, och lite pa maten, skolan och de andra svenskarna. Men mest pa mig!

Efter idag kommer det troligtvis inte komma nagot inlagg foran pa lordag. Imorron ska jag namligen in till Manhattan och shoppa!! Forst blir det en guidad tur och sen fri tid. Berattar mer om det nar jag har varit dar, men berattar redan nu att jag kommer vara borta. Sa att ni inte blir oroliga tanker jag. Men kolla in for jag kanske far lite tid over. Sen pa fredag aker jag till familjen. Flygtiden ar 7 timmar. Tror det ar en till au pair som ska med samma flyg men jag har no idea om vem det ar. Kanske ska fixa en ljudbok tills dess. Natt maste jag gora. Hahah juste. Varje gang vi far rast i skolan sa hoppar jag och Frida upp och springer till Molloy Hall, dar vi bor, och startar vara datorer. Sen ar vi alltid sist tillbaka. Alltid! Vi ar aldrig sena men vi kommer sist. Vi ar de storsta nordarna pa campus!

Ja men det var val det mesta om det mesta. Jag har fatt nagra kommentarer av er som laser men halla, ni andra da. Anna jag vet att du laser! Nina! Julia! Tessan! Mamma! Alla! Jag vill bara se en liten kommentar. Vill ni att jag ska skriva om natt? Sag till. Det blir val lite annorlunda nar jag kommer till familjen. Ahh I can't wait!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det till att umgas lite med mina svenskisar. Vi mjolkar ur all svenska vi kan innan det ar forsent. Man maste ju passa pa!

Men pussar fran St. John University, Long Island, New York


Kommentarer
Anna

Avis!

Längtar så himla mycket nu, tills det är min tur att åka :D

Ha det bäst!

2010-01-28 @ 17:45:25
URL: http://annakw.blogg.se/
Anonym

Hej!

Saknar dig naturligtvis.

Men jag hoppas du har riktigt häfftigt och roligt.

ja, man är klart avensjuk. Snacka om vilken upplevelse du är med om.

Hör av dig så fort du kan, via mail, facebook eller något annat sätt.

Älskar dig, så puss o kram

2010-01-29 @ 22:11:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0