Här vare dött...

Varför har inte det här inlägget publicerats? Det skrevs för flera dagar sen. Men då får det komma nu då istället.


Ja jag vet att jag har varit en dålig bloggare. Men jag åker faktiskt till USA om lite mer än en vecka och jag har haft massor med saker att göra. I söndags tog jag ett sent tåg till Stockholm och åkte hem till J, som har köpt en ny lya. Supersnygg, verkligen. Och helt nyrustad. Snacka om att hon gjorde ett uppsving från den förra lägenheten. En tvåa i Flemingsberg har hon nu förresten. Anledningen till besöket var såklart för att träffa J men jag hade inte fått rumpan ur fotöljen här hemma om det inte var för besöket som skulle göras på Amerikanska Ambassaden på måndagen. Söndagkväll bestod av smarris pastasallad, chips och dip, godis, Aristocats, Sweet Home Alabama och skitsnack. Så värt att åka dit bara för det!

Måndagen kom och jag klev upp och tog mig, via pendeltåg och buss, till till Ambassaden. Träffade trevliga Lina utanför och vi blev kökompisar. Hon ska till Washington den 15 februari. Det värsta med hela dagen var att vi fick stå utomhus (!!!) och vänta i över en timme. En av vakterna kom och kollade så att vi hade med oss kvittot från betalningen, ett kuvert med frimärken för 62 spänn och DS-156. Sen fick vi komma in i en liten kur och genomgå en säkerhetskontroll. Mina skor gav utslag så jag fick låna snygga Aladdinskor. Väl inne på Ambassaden fick vi återigen köa i över en timme. De ropade upp mitt namn och jag gick fram till luckan. EFter mindre än två minuter så fick jag mitt visum. Eller hon sa att de skulle skicka det i veckan. Två dagar senare hade jag visumet i min hand hemma på gatan i Gävle. Efter ambassaden tog jag buss och pendelståg tillbaka till Flemingsberg och hade en mysig pluggdejt med J. Sämsta med dager var att jag tog 16.20 tåget till Gävle. Tror ni det var några pendlare på det tåget eller?


Kommentarer
Patrik

Sv. Tack! =D

Foto är bara en hobby =)

2010-01-17 @ 22:48:32
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0