Swedish weekend in Lodi

jag har haft en mördarvecka med mer än 45 arbetstimmar. Det är maxantalet timmar vi får jobba. Men veckan är nu över snart och lite roligt har vi haft iallafall. I fredagskväll kom Caroline hit från San Jose. Hon ska hoppa fallskärm med oss idag så vi har haft en weekend i min lilla by. Mysigt! I fredags plockade vi upp henne från Acetrain i Stockton och åkte och käkade på Elephantbar. Surprisesurprise! Bagav oss hem runt 22-snåret och somnade direkt. Det är liksom inte varje vecka man har hand om fyra ungar om dagen. Tog en välbehövlig sovmorgon på lördagen men skulle jobba den dagen också. HM och HD hade äntligen den där stora foundraiserna så vi hade barnen exakt heeeela dagen. Astrid tog några timmar själv på dagen så jag och Carro kunde hänga. Tänkte väl ha dragit in till Stockton och shoppat med vi spenderade dagen på Walmart, Target och Tacobell. Vi hade skitkul och jag har handlat massor med saker. Flera pyjamaser och basplagg. Det är sånt man oftast hittar där. Dagen innan så hittade jag dock fyra (?!) klänningar till priset av 12 dollar (?!). Det är liksom mindre än 100 spänn. Ska visa bild sen men internet krånglar. Ovanligt! Mötte upp Astrid och barnen på Chuckécheese och åkte och lämnade tillbaka Trucken hos HD. Sen handlade vi för att göra taco á la svenskt och åkte hem. Barnen kollade på tv och vi tre svenskar satt och pratade massor av svenska i köket. Skönt! Astrid åkte iväg på fest för att säga hejdå till några kompisar och jag och carro satte oss i soffan och tryckte i oss massa med onyttigt! Life is good!

Idag då, vi ska alltså skydiva. Hoppa fallskärm tror jag det heter på svenska. Jag är skiträdd och kunde inte sova inatt. Jag står bara ut om jag tänker på roligare saker. Som typ den sista helgen i mars. 26, 27, 28. Då ska jag till Los Angeles baby! Hollywood here I come!

And right now I really need to hurry. Leavin' in an hour and I seriously need to get ready. I'm freakin' out!! Love ya!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0