Snabbt långt inlägg

Det blir inga bilder idag heller. Min adapter fungerar inte så jag måste vänta tills Astrid kommer hem. Hon har en extraadaptersak som fungerar perfekt. Påminn mig om att jag måste köpa en sån senare innan hon åker.
Jag har nu skjutsat barnen till skolan och fått i mig lite frukost. Kanske att jag måste åka tillbaka och hämta Alex, hon har inte mått så bra det senaste dygnet. Men vi får se. HD ringer fram och tillbaka så fort han kan från andra delen av världen och försöker fixa det. Ska försöka stortvätta här och duscha innan jag måste sticka iallafall. Ska, om det inte blir några ändringar, åka iväg och äta lunch med barnen på skolan.

I tisdags jobbade jag som vanligt och slappade här hemma på dagen. Mötte upp HM på kontoret med barnen och gjorde läxorna lite extra fort. Vi åkte och käkade kinesiskt och sa farväl. HM beger sig nämligen till LA ett par dagar. Då barnenen hade skött sig riktigt exemplariskt på resturangen så åkte vi och åt glass på Baskin & Robins (osäker på stavningen). God glass! Kan vara bland det godaste jag har ätit. Anyways, vi åkte hem och Nick gjorde klart sina läxor. Sen kollade vi lite på tv, lekte lite, barnen tog en varsin dusch och allt var frid och fröjd. Nick hoppade i säng runt 20.00 och Alex hoppade ner i min. Jag läste två börcker för henne och hon somnade som en stock. Sötunge! Försiktigt gled jag ur sängen och satte mig vid datorn ett par timmar.

Onsdag morgon klaev jag upp 06.18 och gjorde mig snabbt klar. Väckte barnen och lät dom kolla på tv samtidigt som de åt frukost och jag gjorde iordning deras lunch. Matade hundarna och katterna och gav oss iväg mot skolan. Lämnade av dom på skolan och fick en puss av Alex. Man måste gilla mina värdbarn. När jag kom hem fick jag ganska snabbt en telefonsamtal från skolan. Alex mådde inte bra och hon ville åka hem. Efter många om och men blev hon upphämtad av nån från kontoret och jag hämtade upp Nick som vanligt 15.15. Vi gjorde läxorna, eller de flesta av läxorna och hoppade sedan in i bilen. Märker ni hur mycket bil jag åker! Iallafall, vi åkte till Galt och hälsade på Lindsay på hennes bakery. Hann vara där i kanske 30 min innan vi begav oss mot en resturang för att äta lite. Listen up folks! Jag har nu ätit Sushi. Det var helt okej, men ingen favorit direkt. Men som folk säger, man måste kanske äta det några gånger innan man är fast. Men jag tog iaf med avokado, som jag är obsessed with och det var gott! Satte oss i bilarna och susade hem i mörkret. Lindsay följde med och hjälpte mig få barnen i säng. Since Alex sa att hon inte mådde bra så hon fick ta det lugnt hela kvällen. Tror ni det fick henne att stilla ta en dusch? Nope! Hon och Nick lekte på för fullt och det slutade med att hon halkade i badkaret. Nu har hon ont och det är därför det är därför jag sitter här på biljour. Jag tackade Lindsay för all hjälp och hoppade ner för att läsa tre böcker för Alex. När hon somnat smög jag upp och spenderade nån timme vid datorn innan även jag somnade sött.

Idag torsdag vaknade vi upp och Nick hoppade ur sängen. Hör och häpna. Vi tog oss till skolan med lite problem. Alex ville gärna stanna hemma, men som extramamma sa jag att det alltid är bäst att prova. Så nu är hon där och jag ska snart åka och äta lunch med dom. Lika bra det, se hur hon mår och grejjer. Så nu ska jag hoppa in i duschen. Efter lunchen ska jag åka lite ärenden. Får se om jag hittar, haha.

Have a great one!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0