My monday

Så blev det då måndag och min första arbetsdag. Astrid som är au pair nu ju ska visa mig hur allt funkar. Klev upp 06.00 och gjorde mig färdig. Därefter var det bara till att väcka Nick. Gick ganska bra idag. Jag ska väcka barnen varje dag om de inte sover hos sina föräldrar. Lättaste sättet att väcka dem är att låta dom gå ner till mamma och pappa. Vi gick ner och gjorde ordning barnens lunchboxar. De får en macka, oftast med peanutbutter och jelly, en påse chips, en festis, en yoghurt, en fruitcup och lite kex. Låter nyttigt och gott va. Mm nej! Sen packar vi deras skolväskor om de inte gjorde det själv kvällen innan. När de äntligen har släpat sig upp ur sängen så gör jag frukost till dem. De bestämmer själv vad de vill ha. Kan vara en bagel med creme cheese, flingor eller en fruitcup. Sen för att få dem att skynda sig lite så kan man ta tid när de borstar tänderna och klär på sig. Sen är det bara till att få dem till att sätta sig i bilen och stänga dörren. Nu är klockan 07.30 och jag är ledig hela dagen!

Vi börjad med att slappa och käka frulle. Duschade, gjorde oss snygga (lite då bara för vi är redan hot) och hoppade in i bilen. Åkte in till Lodi till HD och HM's kontor.

  

Där mötte en annan au pair upp oss. Hon heter Hanna, är från Tyskland och kom hit veckan innan mig. Så vi tre hoppade in i trucken och begav oss till Tacobell. Mmm, det var supergott! Åkte till Target. Vet inte vilken affär den kan jämföras med hemma. Men de har allt. Inte så mycket mat kanske, men lite. Självklart shoppade jag lite. Närmare bestämt för mina sista dollar tror jag. Supersnygga solisar och en ram som jag ska sätta dollarsedeln jag fick av Kusin L i. Visar bild sen. Måste få tag i ett svart papper bara.

 

Åkte till skolan och lämnade av Hanna och hämtade barnen. Dom kom springande och jag fick varsin jättekram av dem. Måste alltid kolla så att Nick har med sig sina läxor. Sen åker vi till kontoret, sätter oss i konferansrummet och börjar med läxorna. Idag var det mycket läxor, men som tur är är det olika från dag till dag. Barnen krånglade jättemycket men efter ett tag tyckte mamma och pappa att det var dags att äta. Vi åkte till en kinesisk restaurang och åt och hade trevligt. Efter det åkte vi hem och jag och Astrid hade fest i bilen. Very nice! Eftersom barnen inte var färdiga med läxorna så fick vi fortsätta när vi kom hem. Barnen tjafsade och det var allmänt jobbigt. Men tillslut var vi färdiga och vi kom äntligen i säng runt 22.Det sista jag gör innan jag slutar jobba är att se till så att barnen duschar och hoppar i sina pyjamasar. I have a good feeling about this one!

Nu ska Astrid fixa mina naglar och sen ska vi nog se film. Torsdagsmys I like!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0