Let's hear it for New York

Jag har sååå mycket att berätta men inte lika mycket tid. Tyvärr. Men jag tar en dag i taget och jag börjar med torsdagen. The New York trip.

Dagen började med en communication workshop i stora salen. Mirel pratade om intryck och Lina och mackeffekten. Ganska tråkigt eftersom Mirel redan hade berättat allt för oss. Men jaja, det hörde till utbildningen. Gick till skolan ochhade sista lektionen där jag fick presentera mitt och tyskarnas arbete vi gjorde dagen innan. Jag var bäst :D Vi pratade lite om trafikregler, såg en film, tog klassfoto och fick diplom mm. Allt gick i spurtfart och sen sprang vi till cafeterian och hämtade våra lunchboxar och sprang till bussen. New York here we come liksom!

Bussturen tog lite mer än en timme och känslan jag fick i magen när jag såg NYC skyline för första gången går inte att beskriva. Helt otroligt. Mitt i smeten plockade vi upp våran guide Tony och skönare människa får man leta efter. Han pekade ut affärer, coola hus, restauranger, hotell kända platser och det bästa av allt. Han refererade hela tiden till filmer som hase utspelat sig på olika platser. Han berättade också vilka kändisar som bodde vart i varje område av New York vi åkte genom. Efter ungefär en timme tog vi färjan till Staten Island och åkte förbi Frihetsgudinnan. Lite jobbigt var det för det blåste jättemycket och det blev fult på kort. Ja det är viktigt! Vem vill vara ful när man för en gångs skull är i New York? Inte jag!
Vi besökte också Ground Zero. Det är där WorldTrade Center stog. Visste ni att WorldTrade Center bestod av sju byggnader och alla förstördes 11 september. Två närstående byggnader ramlade också ihop. Just nu har de byggt upp byggnad nummer sju och håller på med byggnad nummer ett. Det var ett av Twintowers. Alla husen ska byggas upp igen och de ska alla bli högre än förra gången. Lite uppkäftigt tycker jag.

Tillslut tog bussen oss till Rockafella Center där vi tog hissen allra längst upp och vi fick se hela staden ovanifrån. Förutom Empire State Building då som är högre. Nu när vi var där så var det mörkt och allt var så himla vackert. Skulle såklart vilja se allt i dagsljus men det får bli nästa gång, för jag tänker definitivt komma tillbaka. Här var det guidade turen slut och jag, Eva, Frida, Johanna och Caroline gick till Times Square och hittade ett jättebra italienskt snabbmatsställe. Jag tog en gigantisk pizzaslice med pepperoni och en big MountainDew läsk. Roligaste saken hände på toaletten men den är inte rumsren nog för denna blogg. Vill ni veta. Fråga sen istället.

Efter maten sprang vi ut på trottoaren och vinkade in en YellowCab och tryckte in oss i den. Vi åkte till Times Square och shoppade turistgrejer. Såklart köpte jag en t-shirt.

  

Tog en snabbis till Starbucks och sprang till bussen. Vad mycket man hade att prata om! Jenna och Anja hade skippat Rockafella Center och shoppat massor istället. Jag dreglar efter Forever21 och Victoria's secret! På skolan packade jag mina saker och hängde med alla i stora rummet. Argentinare, polacker, australienare, svenskar, finnar och ännu fler nationaliteter. Det är coolt att alla umgås. Men Jetlagen satte in och alla drog sig tillbaka runt midnatt.

Ja det var min torsdag. Bloggar om fredag, lördag, söndag och idag, måndag. Håll till godo! Pussar från Wallace, California


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0