Hur du går på bio i USA

Att gå på bio i USA är inte lika som att gå på bio i Sverige. Visst du trycker maniskt i dig popcorn och sitter klistrad vid filmen precis som hemma. Men det finns andra saker som skiljer sig åt. För er som planerar att gå på bio i USA kommer här en liten guide.

Alla filmer som går på bio vid tillfället för ditt besök går samma tid varje dag. Dock kan salongerna skifta. Bion som finns här där jag bor har 12 salonger. Och dom är stora. För er som bor i Gävle kan jag säga att salong 1 på SF är som den minsta här. När du ska köpa en biljett så köar du utomhus vid en lucka. Precis som på film.
Biobiljetten river dom direkt när man kliver in i foajén och sen är det dags att köa i den milslånga popcornkön. Som biosnacks kan du här köpa tortillachips och smältost. Eller en gigantisk påse popcorn med smält smör över. Eller varför inte en Slush (typ krossad is med smak). Utbudet är enormt. Nu är det dags att leta sig fram till rätt salong. Ovanför alla dörrar sitter bilder på vilken film som visas i vilken salong. Det är alltså helt möjligt att köpa en biljett och sen se en helt annan film. Glömde säga förr att dom skriver inte ut några priser när man ska betala. Så jag vet inte om filmerna alltid kostar lika mycket. Dom filmer jag har sett iallafall har kostat runt 70 kronor. Och det är dyrt för att gå på bio.
Aja, när du kommer in i salongen får du själv välja var du vill sitta. Stolarna är supersköna. Man kan gunga på dom och dom är stora. Benutrymmet är enormt och du har läskhållare. När du delat ut popcornen till er som ska ha, i medföljande popcornboxar så får man gå ut och hämta påfyllning. En hel ny påse, gratis. Sen är det bara till att luta sig tillbaka och njuta av filmen. Folk skrattar gärna högt och skriker. Amerikanare är inte precis så tillbakadragna som oss svenskar.

Ja som ni kanske förstår så var jag på bio idag igen. Vi såg Valentines Day, igen. Men jag tycker faktiskt att den var bättre nu idag den andra gången jag såg den. Nej vi betalade inte... Men ni vet vem är ju med så då kollar jag gärna... Nej jag tänker inte sluta säga att han är snygg. Typiskt att när man för en gångs skulle kommer hit, då är han ju upptagen. Damn Demi!


Ashton Kutcher, förmodligen världens snyggaste!

Nu däremot ska jag bleka mina tänder lite och kolla på Baksällan. En annan snygging med i den filmen. Kommer skratta tills jag dör. Älskar den filmen. På tal om snygga killar så kan jag berätta att de enda snygga killarna som finns i det här landet är dom man ser på tv. Alla andra är fula eller okej. Bara okej. Jobbade en söt kille på Tacobell idag. Men han vara bara söt för han läspade. Svenska killar, ja tack!


Kommentarer
datanörd

bleka tänder? hur gör du det? jag vill också!!!



BTW varannan kille i LA är snygg, du har kommit till fel stad :P

2010-02-20 @ 07:52:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0