Helgen del 3 av 4

barnen sover och jag njuter av lite egentid. Den tiden går ut på att skicka massor av mejl, blogga massor och hålla katterna i shakt. Iallafall, det var söndag, Valentines Day.

Söndag 14/2
Min familj är bra gulliga. Vaknade upp till ett tomt hus och mötte Astrid i trappan. Hon skulle ut och springa en runda. När jag kom ner till köket möttes jag av detta:

 
Påsen innehöll ett jättefint kort, en skiva med fin musik och lite godis. Fick lite dåligt samvete eftersom jag inte hade köpt nått. Menmen. Astrid fick också en påse, med samma saker. Ett annat kort och en annan skiva bara. Familjen var i kyrkan och skulle spendera dagen med familjen bara. Jag och Astrid gjorde oss färdiga och piffade i timmar. Vi tog bilen in till Lodi runt 17. Första stoppet var Food and Fuel. En resturang mitt inne i centrala Lodi och mitt emot bion. I klackar och fina frisyrer klev vi in och fick vårat bokade bord. Vi var helt klart yngst i lokalen men hade roligast. Vi pratade på och åt hur mycket som helst. Först en soppa, sen en sallad och sen varmrätt. Jag åt Kycklingfilé och pommes med skal på. Och svampsås. Inte lika god som mormor och mammas såklart men den fick duga. Efter lite krångel med betalningen så kom vi tillslut därifrån. Och gud sicken tur att vi hade köpt biljetter. Kön var hur lång som helst, men vi gled förbi och in i salongen. Inge popcorn för oss inte. Inte efter den megamiddagen. Vi fick helt okej platser. (Måste berätta sen hur det funkar på bio i usa. Annorlunda än hemma faktiskt) Filmen var riktigt bra, men blää för kärleksfilmer just nu. Fast världens snyggaste var med så jag satt som klistrad. Vem världens snyggaste är? Aschton Kutcher såklart! Gud det vet väl alla. Han är såå snygg! Och tillsammans med en tant. Hua!
Iallafall, efter bion trippade vi tillbaka till bilen och begav oss hem. Vi saknade folk därhemma men kände oss nöjda med våran valentinesdate, vi hade iallafall varandra. Två svenskar ensama i Lodi, hålan som är ganska mysig trots allt. Väl hemma var det bara till att hoppa i säng. För mig väntade jobb dagen efter och för Astrid din muppen var det äntligen dags för resan till Hawaii. Ska be henne gästblogga om hur hon hade det, haha.

Nej ni, nu ska jag sova. Alex sover hos mig inatt och det finns en risk att Nick kommer in också. Better get some sleep while I can. Puss och god natt. Eller god morgon för er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0