Dagarna som gått

Julen är över för iår. Det känns som att man bara planerar, fixar och längtar ihjäl sig och sen är det bara över. Pang tjong liksom. Det borde vara längre, mycket längre.
Så, vad har jag haft för mig under denna bloggfrånvaro? Jag har firat jul, såklart. Sen har jag käkat fruktansvärt fantastiskt god mat på juldagen. Jag och mamma gjorde fondue och tryckte i oss. Det kan nog vara bland det godaste som man kan äta. Mumma! Sen så har jag festat såklart. Juldagen, obligatorisk utgång. Vi förfestade hos Nina och passade på att fira henne. Hon fyllde 20 den 21. Så det kom ganska mycket folk, av blandad sort. Vid 22 tog vi taxi ner till stan och ställde oss i kön. Så tidigt liksom! Jag träffade Kusin Vitamin och hängde med henne och hennes boy lite. Så kul att hon är i Gävle! Men jag måste faktiskt erkänna att jag spenderade mestadels av kvällen utomhus. Lille Fredrik kom inte in (men vem gjorde det efter klockan 23?!) så vi frös ute istället. Efter ett tag knuffade jag mig in och hämtade jackan och så tog vi en tur på stan innan vi åkte hem. Jag hade ju tänkt åka hem tidigt så jag fick sova, men jag kom på att det bara är juldagen en gång om året. Så jag körde. Dagen efter var det bara att släpa sig upp och sticka ut till jobbet. Fick städa upp all skit själv och det tog mig 9 timmar. Förstår ni ens hur mycket det är?! 9 timmar! Att skur alla golv tog nog 5 timmar. Sen resten var bara usch. Varför är folk så sviniga när dom är fulla?! Den frågan kommer aldrig att besvaras, jag vet bara att det är ett faktum. När jag väl åkte hem, bultade huvudet och kroppen gjorde bara så ont. Ville nästan börja grina för att jag var så slut. Men nej, istället hoppade jag in i duschen och åkte sen hem till Freddie. Så fort jag satte mig ner började jag blunda. Somnade nog till några gånger skulle jag tro. Efter mat och film och Lost fick jag äntligen sova och då sov jag! Somnade direkt. Dock så var det bara till att kliva upp i tid och åka till jobbet idag igen. Jobbade bara en kortis så jag måste tillbaka imorron igen. Så ni festprissar får det fint till nyår. Tacka mig sen!

Nu ska jag och pappa dricka te och äta glass. Bloggar mer sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0