Snökaos, hosta och julklappar, med ett inslag av sushi.

Vaknade upp för några timmar sedan och fick informationen om att det är snöstorm ute. Nu ska jag börja göra mig klar för att gå ut och stormen är fortfarande där. Det är så fruktansvärt jobbigt att gå ut i snöstorm. Det blir kallt och blåsigt och blött och snöigt och man ser inget. Sånt är jobbigt.
Men trots världens snöstorm så finns dte något som är jobbigare. Min hosta. Jag hostar inte lika mycket längre. Men just nu har jag världens träningsvärk i magen så när jag hostar måste jag vika mig dubbel. Sen så får jag ont vid hjärtat. Plus att ryggen har börjat göra ont också. Att hosta är inte längre bara en hälsofara för min omgivning, det är nu en ännu farligare för mig. Jag går liksom av. Och det finns det ingen hostmedecin som kan bota. Jag får proppa i mig lite Alvedon och hoppas på det bästa bara.
Men nu, SUSHI! Jag och syrran ska träffas på stan och luncha och kanske köpa oss lite julklappar. Julafton är om 8 dagar och jag har inte köpt en enda julklapp. Borde jag känna panik? Den kryper snart ikapp mig. Bäst att börja nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0