Allt händer i stallet

Världens läskigaste sak hände i stallet idag. Jag hade tagit ur Doubles ur boxen och skulle släppa in honom i ridhuset där han brukar få springa av sig lite. Men grejjen är det att våran häst är en hingst, och stallet är fullt av ston. Förstå hur han måste visa upp sig hela dagarna. Plus att hans favvo, Paris, har boxen precis där jag ska släppa in honom i ridhuset. Så han ska jämt hålla på och nosa och spänna sig och gudarna vet allt han gör. Så idag orkade jag inte riktigt med det så jag drog lite i grimman för att få honom att sluta. Vilket resulterade i att han började dra lika hårt åt andra hållet. Och det är en enorm häst. Så lilla jag orkar inte hålla emot jämt när han börjar dra. Så nej hej hopp jag tappade taget och hästen stapplar baklänges av sin egen dragningskraft. Rakt ut på stengolvet och börjar halka omkring. Han kanar runt där ett tag innan han får fäste, varpå jag inser att alla dörrar är öppna så jag börjar skrika. NOOOOOOOOO! Jag tror alla hörde mig. Okej jag var ensam i stallet men de närliggande huset borde ju funderat vilket pucko det var som skriker nej sent på kvällen. Iallafall så är jag livrädd att hästen 1. har brutit benen av sig och 2. ska springa iväg. TUR som jag har så stannade han lite längre ner i gången och började nosa på en annan häst. Dock så befarade jag att han skulle backa därifrån när jag närmade mig men dte gick bra. Jag fick tag i honom och släppte äntligen ut honom där jag ville ha honom. Han sprang iväg, sparkade lite bakut, kollade snett på mig och betedde sig allmänt wierd. Jag gav honom lite godis och vi blev kompisar igen.
Jag var dock fortfarande lika skärrad så jag sprang till fyrhjulingen och anropade HD på walkietalkien jag alltid har med mig ner. Berättade hela historien som värsta grejjen och han fattade ingenting tror jag.

Sen om inte det var tillräckligt så när jag var färdig med allt och körde hem så kommer grannarnas två störda bulldogs och attackerar mig och min fyrhjuling. Jag satt med fötterna över huvudet till slut och visste inte vad jag skulle göra. Ville ju inte köra över dom och inte heller intefå dom på köpet när jag kör in genom grinden. Men det löste sig. Nästa gång kör jag dock över dom. Eller nej det kommer jag ju inte göra. Men jag ska leka matcho och låtsas att jag gör det.

Kommer hem, berättar allt igen för HD och han svarar typ, "har du sett den här filmen?". Så då var det slutpratat om det. Jag ska dock ner dit imorronbitti och kolla så allt står rätt till. Det är ju min häst nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0