Ohio

HD har i stort sett hela sin släkt i Ohio, så dit begav vi oss för några veckor sedan. Vi åkte hemifrån 4 på morgonen, tog ett flyg till Phoenix där Shawn hoppade på och sen flög vi vidare till en flygplats i ohio. Sen hyrde vi en bil, tryckte in både oss och våra väskor och började bila mot den lilla by där HD växte upp. Inga namn eller platser kommer nämnas. Det ska ni veta redan från början. Allt utav respekt och sånt där. Det kommer heller inte så många bilder då de flesta bilder jag har är släktbilder. Vad jag dock kan säga är att släkten är stoooooor, han har 10 syskon, och dom är underbara. Så mycket människor, alla är olika och alla är väldigt öppna. Något jag uppskattade väldigt mycket då jag är ny i gruppen.

Men ja vi hade iallafall sex väldigt trevliga dagar med släktträff, badande, utflykter, god mat, mycket glass och lite regn. Regnet var mer än välkommet då Ohio är typ det svettigaste stället jag varit på. Det är inte lika varmt som här, men luftfuktigheten är höööög så man är konstant klibbig. Kliver du ut ur duschen torkar du inte förän du ställer dig framför en svinkall fläkt. Sminket var det bara att säga tack och hej till och att hoppa in och duscha av sig typ tre gånger om dagen var det bästa som fanns.

En dag åkte vi till en ö som heter Put-In Bay. Där bodde en av HDs bröder och jag har aldrig hört talas om denna lilla ö, men just nu är jag kääär och vill tillbaka. Den var supermysig och invånarna på ön åkte runt i golfbilar. Istället för i bilar då alltså. det roliga var att det var samma regler för golfbilarna som det är för vanliga bilar. Säkerhetsbälte på och blinkers. Jag och Shawn hade väligt roligt åt detta. Fast det är såna där skämt som bara är roliga där och då. Vi tog iallafall med oss barnen på en tur och utforskade ön. Vi åkte runt, spelade lite arcades, åkte go cart, åt glass och kollade på utsikt. Det var mysigt! Lite småsegt att folk som vanligt trodde att det var våra barn. Återigen, nej, jag är inte mamma. Jag var inte 12 år när jag fick mitt första barn. Menmen, sånt som man får ta.
Till middag tryckte jag i mig en stek och det var gooooott! Vid 20 snåret tog vi färjan tillbaka till fastlandet och började färden hem till huset igen. Vi kom fram mitt i natten och jag däckade direkt när jag klev in i mitt rum där.

Söndag morgon följde jag med familjen till kyrkan. Lite annorlunda att vara med på en katolsk gudtjänst och jag kände mig faktiskt ganska felplacerad. Jag satt där men deltog inte precis i gudtjänsten. Ja det var nån konstig idé jag fick för mig bara.

En dag tog jag och Shawn bilen och åkte på tur i byn. Det tog typ en timme och då spenderade vi typ 30 min i kyrkan. Kollade, knäppte bilder och ja, lite sånt. Jag ska dock bespara er på bilder från kyrkan, haha, om ni inte ber på era bara knän. Då kanske jag kan slänga in nån. Hahah, det där kommer aldrig hända!

Det var lite sorgligt den dagen vi åkte hem. Jag blev bjuden tillbaka av farmor och farfar iallafall. Får väl se när jag tar mig dit igen. Inte heller det kommer nånsin hända skulle jag tro. Det var dock en roligt vecka och jag är ytterst tacksam gentemot min värdfamilj som tog med mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0