Vilken jävla dag

Jag har haft en hemlis för er. Jag har pluggat körkortsteori nu i några veckor och var taggad inför mitt prov nästa vecka. Så nu imorse frågar HM om jag har koll på vart jag ska iväg och göra provet idag. Jag får panik och halvskriker "idag!??!?! med det är ju nästa torsdag". Men nee, det var idag, klockan tio. HD bah "ohoh she's not prepared...". Jag har läst och jag har kört mycket så jag tänkte bara nu fan kör vi. Spenderade en timme med näsan i boken innan jag begav mig in till Lodi. Läste samtidigt som jag körde. Kom fram och gick fram till disken och fick lite papper som jag skulle fylla i. Då jag inte har nått social security number än så lämnade jag den rutan blank och planerade att säga i disken att jag väntade på att det skulle komma i brevlådan. Vilket jag inte riktigt gör än, jag har inte ansökt än. Ett social security number är ett nummer alla amerikanare har, vet inte varför. Så jag gav då tillbaka alla papper till kvinnan som snabbt påpekar att ja inte fyllt i numret. Jag drar min lögn men den håller inte. Så jag får skamset gå därifrån utan nånting gjort. Blev arg och ringde HD.

Därefter begav jag mig till Social Security Office för att ansöka om mitt nummer. Efter världens felkörning så kom jag dit och köade i mer än en timme. Så kommer jag fram till luckan, förklarar vem jag är, vad jag vill och lämnar fram alla mina papper. Så frågar hon lite om mitt jobb och vart jag bor. Jag anger samma adress som vanligt, som går till vårat kontor. Hon kollar tveksamt på mig och jag förklarar då hur det ligger till med adresserna. Jag bor i Wallace men har postadress i Lodi. Så frågade hon hur länge jag varit här. Lite mer än 3 månader svarar jag och hon kollar ännu mer misstänktsamt på mig. Jag berättar snabbt om programet jag är med i och allt sånt. Tillslut kommer hon fram till att hon måste ha min vanliga adress också, och den kan inte jag. Efter många om och men får jag tag på HD som smsar mig adressen och jag ger den till henne. Då säger kärringen att eftersom jag bor och jobbar i Wallace så måste jag åka till Sacramento och ansöka om nummer. Då brinner jag. Jag bor i Wallace. 30 min från Lodi och 60 min från Sac. Varför ska jag åka dit? Plus att alla tidigare au pairer som familjen har haft har skaffat sina nummer i Lodi. För att försöka verka snäll ger hon mig en lapp med körinstruktioner till det andra kontret i Sac. På spanska. Tack för den! Innan jag ballar ur går jag därefrån och ringer till HD och svär. Han svär tillbaka och tycker jag ska gå tillbaka in igen. Jag vägrar. För att kompensera mitt dåliga humör och för att må bättre åkte jag till Target och tröstshoppade. Bikinis och kläder för 90 dollar (!!!!!!). Man tror att Target är billigt med fan heller. Aja, snygga saker blev det och jag visar imorron.

Sen köpte jag en smoothie och en varm macka i driven på Starbucks och åkte till barnens skola och käkade lunch med dom och lekte med Alex klass. I slutet klängde alla på mig och jag tror jag släpade runt på 15 barn. Gav alla små fina smeknamn och alla tyckte jag var jätterolig. Jag vet!!

Åkte hem, stannade hos några mexikanare och köpte bajsmycket jordgubbar. Sex sånna där lådor som man köper hemma för 70 spänn! Jag ska leva på jordgubbar nu dom kommande dagarna. Kom hem och slängde mig på datorn. Satt här max en timme och sen åkte jag tillbaka in till Lodi och hämtade barnen. Gjorde resten som vanligt och vi kom hem och avslutade kvällen med glass och tv. Nu sitter jag här, ilskan börjar försvinna och jag ska mejla. Började på ett mejl igår men ska avsluta det nu. Imorgon kommer bli en skön dag, det känner jag på mig... Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0