Jag är Legomästaren

Ja, nu är bilen ren och fin och doftar citron. Undertbart! Iallafall, Anna och jag möttes upp på Burger King och åkte till biltvätten där jag lämnade in min bil och hoppade in i hennes. Vi åkte in till "centrum" och gick på samma resturang som jag åt middag på igår. Men idag var det dags för sushi. Ohh! Anna hade en specialare med lax, avokado och creme cheese. Den ville jag prova. Bara goda saker ju. Så det blev åtta bitar sånt. Och var det gott eller? SOM det var gott! Mumma! Vi strosade tillbaka till parkeringshuset och gick in på The Party Guys. Massa roliga saker, vi ska börja med temafester här tänkte vi och få fart på alla amerikanare och visa hur man festar på riktigt! Skulle ju vara awsome! Hahaha. Men tillslut tog tiden slut och det var dags för mig att hämta min bil. Jag fick skjuts tillbaka och så sa vi hej då. Men vi ses säkert snart igen :P Anna, vad gör vi nästa gång? Bada hemma hos mig nästa vecka?

Jag åkte förbi Starbucks igen och köpte mig en smoothie med jordgubb och banan och så åkte jag till skolan. Var 15 min tidig så jag passade på att sätta mig och läsa och andas djupa andetag. Ville ju andas in den nya frächa bildoften. När barnen hoppade in i bilen (och skrek av glädje. Var den så hemsk innan?) skrek jag "ingen mat i bilen och inga fötter på sätet!!". Dom satt som ljus hela resan. Vi åkte och gjorde läxor och sen käkade vi på Denny's. Idag blev det en sallad. Gott! Vi åkte hem och jag gjorde färdig bilen inför imorgon. Anledningen till att jag fixar så mycket med den är för att imorgon ska Alex ha en fieldtrip och åka till San Francisco med klassen. HM ska vara skjuts och ska ha bilen full med barn. Då ska den vara fin såklart. Så jag har sorterat filmer och fyllt upp med papper och pennor. Duktig au pair! Sen gjorde jag iordning lite snacks dom kan ha med sig i bilen och sådär. Sen kom föräldrarna hem. Barnen blev superglada såklart! Jag med. Nick kom springade till mig och visade upp sitt nya lego han fått av mamma. Jag frågade vem som skulle hjälpa honom att bygga det. "Du för du är bäst på lego", svarade han. Åhh tack! Jag älskar att bygga lego. Så det gjorde jag halva kvällen och sen kollade jag på American Idol igen med HM och HD.

Precis när jag skulle gå och lägga mig sa HD att jag får vara ledig imorgon. För det är bara Nick som har vanlig skola och på fredagar gör jag knappt nått på jobbet iallafall. Så jag får vara ledig! Woho! Ska ta aslång sovmorgon, gå omkring i pyjamas jättelänge och sen ta en underbar promenad, gå ner till stallet i mina snyggboots och sen göra vad jag vill. Åhh jag längtar!

Hoppas ni får en lika bra fredag. Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0