Tjoho

Ja, torsdag var det. Tog min promenad och fick min dos musik i lurarna. Då vädret har varit lite lurigt de senaste dagarna så tog jag shorts och en huvtröjja. Big mistake! Huge mistake! Det var för tusan 25 grader varmt ute. Och där powerwalkade jag så svetten rann. Men så fick det vara idag. Tog den lååånga rundan och sen blev det styrka här hemma. Nu är jag igång igen. Duschade och lagade lunch. Pasta i vitlökssås med stekt svamp. Mumsigt värre! Ska förtusan satsa på matlagningen tror jag! Eller inte :P Skypade lite och sen var det till att åka och jobba. Jag var lite sen så skulle ta en genväg. Det luriga med den vägen är att det ibland åker stora lastbilar med lasten full med vin där. Och så var det idag. Halvvägs svänger den ut precis framför mig. Blev skitarg och svor både på engelska, svenska och franska (det sista bara för att jag kan). Han hade väl liksom kunnat låta mig passera och sen köra. Så jag fick ligga och segköra bakom honom hela vägen in till Lodi. Typiskt!!
Efter läxorna tog jag barnen till Denny's och käkade. Lät barnen bestäma om jag skulle äta sallad eller nån kyckling, och det blev kyckling. God med den var varm. Ja varm!? Kom ut med den på stekpannan så det kallnade ju aldrig. Nästa gång blir det sallad igen. Den är god.

Hemma spelade vi lite basket och sen slutade jag. Sprang till datorn såklart. Nejdå, det gjorde jag inte. Men jag hamnade här tillslut iallafall. Borde gå och sova tror jag. Det är bara jag som är inne på msn och internet är segt så Så ska det låta hackar jättemycket. Sånt blir jag irriterad över. Gud vad jag är arg på allt hela tiden. Börjar bli för bekväm tror jag.

Aja, imorron kommer det jag lovade skulle komma idag. Ska försöka få iväg ett paket och dra rumpan ner till stallet också. Hoppas Johanna är där! Måste börja med Twist nu känner jag. Om jag ska få ordning på den där busiga hästen och kunna rida turer bland bergen här innan året är slut. Hästar in my heart! Nu signar jag ut. Tjingeling!

Ja jag vet. Depp-dagarna resulterade i några extrakilon. Tur att jag powerwalkar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0