The Asparagus Festival

Sparrisfestivalen var det ja. Vi kom dit och parkerade långt åt helskotta för 10 dollar. Gick efter kajen in till festivalen. Stocktin är väldigt fint på sina stället och jag gillar nog Stockton mer än vad jag gillar Lodi. Kanske för att det är större och har två shoppingcenter... Men Myra som bor där sa att det är väldigt osäkert att vistas där på kvällar och sådär. Men nu var det iallafall fint. Vi betalade 12 dollar i inträde och började med att kolla runt lite. Det var lite som en mini-cityfest (för er Gävlebor) med mat, uppträdanden, försäljare och sådär. Sparrisen visade väl sig i att man kunde köpa sparris i olika former att äta. Eller färsk. Eller en drink. Ja ni fattar.





Efter ett tag började jag bli hungrig och jag vet att mitt humör sjunker ganska snabbt då så jag varnade dom andra. Vi satte direkt fart mot närmsta matställe och jag köpte mig en fish and chips och likaså gjorde Myra. Lizzy köpte sig friterade sparrisar. Väldigt gott faktiskt. Även fast det låter som, njaa, äckligt! Det var 30 grader ute och vi hade alla jeans, så vi satte oss i skuggan vid vattnet och satt sen där i flera timmar. Vi snackade massor av skit och hade kul. Myra åker hem om mindre än en månad och det är tråkigt att man kommer varann nära när det var sista gången man skulle träffas. Men ja så är det med det här livet. Lizzy åker hem om tre månader. Tur att jag har Hanna som kom veckan innan mig bara. Men Myra skulle jobba och drog sig hem runt 3-tiden. Jag och Lizzy gick återigen runt och kikade och jag handlade några saker.

Lizzy fick ett band att hon hade åldern inne för att dricka. Jag provade hattar och åt grön is. Sen träffades vi sparrisen och tog lite bilder. En supermysig dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0