Mamma på heltid

Mina värdföräldrar är på olika resor med jobbet så jag har barnen för X antal timmar själv. Kom iväg lite sent till skolan imorse men dom kom inte sent. Känns som att jag tappar så mycket tid när jag lämnar dom på skolan. Kommer hem vid 9 liksom. Det är ju som sagt onsdag så städerskan skulle komma och jag behövde inte städa så mycket. Dock så regnade det hela dagen idag så jag ville inte it och traska. Istället så gjorde jag mig en egen Mii på Wii och startade träningsprogramet. Nu kan jag träna där när det regnar ute. Idag boxades jag i 30 min. OMG det var jobbigt! Så nu har jag ingen bortförklaring för att inte träna.
Hämtade upp barnen efter skolan och begav oss som vanligt till kontoret för läxor. Idag gick det väl sådär, jag ska inte ljuga. Till slut var vi iallafall färdiga och begav oss till en kinesisk resturang. Jag älskar kinesisk mat! Eller den är godare i Sverige och USA. I Kina är den så, kinsesisk. Bara massa ris och lök och anka. Nej jag gillar maten här. Och hemma i fina Sverige. Jag har verkligen börjat uppskatta mitt hemland för allt. Förr tyckte jag det var för lagom och för tråkigt. Men nej, Sverige är perfekt på alla sätt och vis. Var stolta över att ni bor där! Jag längtar tillbaka.
Jag sitter nu kollar på ett extra långt American Idol. Eller jag försöker kolla, men jag blundar nog mer. Snabbspolar genom hela så jag kan få sova snart. Ska krypa ner mellan änglarna i stora mastersängen. Mysigt!

Imorgon har jag lite ärenden att göra och så ska jag lunch med Anna. Wohoo!! Får se vart vi tar vägen. Vart som helst är najjs. Jag berättar mer imorron men det jag skulle säga var att om ni vill prata med mig så får ni logga in lite tidigare. Jag åker 11.30am, alltså 20.30. Annars får ni vänta någon dag. Puss och god natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0