Lördag del 1 - Hollywood

Vaknade upp hemma hos Frida innan tio, som vi hade klockan på. Klev upp, åt frukost och duschade mig pigg och vi var färdiga på kanske två timmar. Vi var lite småsega. Tog bussen till Fedex och plastade lite och sen gick vi till Pinkberry för lite smaskigt igen. Märkte redan här att jag hade alldeles för mycket kkläder på mig. Sånt är jobbigt!

Efter den energiboosten tog vi bussen upp till Hollywood Boulevard. Snacka om turister! Det finns en sak jag hatar, och det är att se ut som en turist. Jag försöker alltid smälta in och verka van med allt nytt jag ser. Fridis är likadan så vi gled bara omkring med våra shades på och verkade oberörda. Vi gick gatan fram och tillbaka och kollade på nästan alla stjärnor tror jag. Okej jag ljög. Vi gick en bit fram och tillbaka. Men stjärnorna i marken såg vi allt. Mamma den första är till dig. Och ja som ni ser så bytte jag kläder där mitt i allt. Det var ju så sjukt varmt. Fick köpa mig en bunt shorts och nått linne så jag inte dog.

Efter att ha kollat på stjärnorna och shoppat lite var det så äntligen dags för lunch. Vi hittade ett jättemysigt ställe med massor av matställen och affärer där vi klampade fram till en italiensk resturang. Fin lunch med andra ord. Stället vi var på visade sig även ha bra utsikt över Hollywood-skylten och hela boulevarden. Så där blev det lite hängande och pratade och planerande. Livet kunde väl inte kännas bättre än just då.

Sen finns ju alla hand- och fotavtryck i marken. Det stället var så sjukt smockat med folk så man knappt kunde röra sig. Tog bara två bilder men vi såg desto fler. Ser ni för övrigt hur världsvan och oberörd jag ser ut med mina shoppingpåsar, brillorna och min iceshake i handen. Ingen turist jag heller!

Om man inte ser så tydligt så är första bilden Harry Potter folket. Andra bilden jag med handen i Harry Potters avtryck och den tredje i Julie Andrews avtryck. Hon är så himla mysig tycker jag!
Lite då och då gick vi in i nån affär och handlade lite. Så eftersom vi hade det så mysigt när vi strosade runt där och hittade massor med bra affärer (HM och Forever21 är allt man behöver) så struntade vi med att åka till The Grove. Shoppingcentret som vi hade planerat in. Men vi tycker inte att våra planer inte höll här. Vi hade lätt hunnit om vi ville, men vi ville inte. När vi kände oss färdiga så åkte vi hem för att göra oss färdiga för ytterligare en kväll.


Kommentarer
Mamma

Tack för stjärnan, Den stjärnan var säkert större än dom andra:)

2010-04-03 @ 21:49:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0